HP idzie w usługi dotyczące bezpieczeństwa

KA
opublikowano: 14-09-2011, 00:00

Koncern zaoferuje w Polsce nowe usługi. Raczej dla dużych firm, ale i średnie znajdą coś dla siebie.

Koncern zaoferuje w Polsce nowe usługi. Raczej dla dużych firm, ale i średnie znajdą coś dla siebie.

W poniedziałek Hewlett-Packard (HP) ogłosił, że w dziale oprogramowania stworzy grupę ds. bezpieczeństwa IT. Choć będzie ona częścią działu oprogramowania, w jej kompetencjach znajdzie się również sprzęt z rodzin TippingPoint i ArcSight. Nowości związane są jednak głównie z usługami i oprogramowaniem. Oprogramowanie do testowania kodów aplikacji Fortify zostanie udostępnione w formie usługi.

— Dotychczas świadczyliśmy usługi testowania bezpieczeństwa aplikacji, ale manualnie. Była to więc usługa relatywnie droga. Podobnie jak klasyczne licencje Fortify, których zakup opłacał się firmom testującym rocznie kilkanaście lub więcej aplikacji. Dlatego Fortify w formie usługi powinno być szczególnie interesujące dla firm średniej wielkości, którym dotychczas nie kalkulowało się kupno licencji oprogramowania do testowania kodów ani zlecenie testów manualnych — mówi Tomasz Jarmuł z HP Polska.

Automatyzacja testu nie jest jednak pełna. Zanim jego wynik wróci do zleceniodawcy, specjalista HP go przegląda, by wyeliminować ewentualne błędy. Koszt usługi to 5-10 tys. dolarów.

Kolejną nowością w ofercie polskiego HP będą warsztaty z zakresu bezpieczeństwa IT. Dotychczas koncern organizował warsztaty z zakresu konsolidacji, standaryzacji i wirtualizacji zasobów informatycznych.

— Warsztaty to spotkania, w których uczestniczy 6-7 menedżerów z jakiejś firmy i kilku naszych ekspertów. Umawiamy się na jedno-, dwudniowe spotkanie w miejscu pozwalającym na dyskretną rozmowę, by mogła zabrać głos zarówno kadra mająca wpływ na strategiczne decyzje, jak i menedżerowie niższego szczebla. To o tyle istotne, że ci ludzie na co dzień o informatyce szczerze nie rozmawiają. Nasi eksperci moderują dyskusję, podając przykłady różnych rozwiązań. Na koniec powstaje forma raportu odnoszącego się zarówno do tendencji na rynku, jak i sytuacji w konkretnej firmie — tłumaczy Piotr Stefańczyk z HP Polska.

Na Zachodzie jest to usługa dla średnich firm. W Polsce raczej dla dużych i większych średnich.

— Standardowo warsztaty są przeznaczone dla przedsiębiorstw, które mają ponad 500 pracowników. W przypadku tych z zakresu bezpieczeństwa zakładamy, że mogą mieć sens dla firm mniejszych, ale np. działających na dużą skalę w internecie lub szykujących się do akwizycji i oczekujących, by przejmowane podmioty wchodziły już w pewne usystematyzowane ramy z zakresu bezpieczeństwa, a co za tym idzie, chcących przygotować te ramy tak, by pasowały do wzrostu firmy w wyniku akwizycji — opowiada Piotr Stefańczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu