Humaniści nie uwędzą kiełbasy

opublikowano: 25-06-2013, 00:00

Szkolnictwo zawodowe wymaga reformy programowej — uważają organizatorzy Świętomięsa Polskiego, promującego wyroby rzemiosła.

Rzemieślniczych firm wędliniarskich jest w Polsce ok. 2000 i liczba ta od lat jest raczej stabilna.

— Więcej niż połowa z nich to zakłady małe, lokalne — poinformował Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP podczas konferencji w Związku Rzemiosła Polskiego (ZRP), zapowiadającej tegoroczną edycję „Świętomięsa Polskiego”. To festyn propagujący przetwory z mięsa wołowego, wieprzowego i drobiowego. Jest organizowany już po raz trzeci, tym razem w Gdańsku, i będzie towarzyszyć Jarmarkowi św.

Dominika (10-11 sierpnia). Jak podkreślił Janusz Rodziewicz, jest to również promocja małych firm i ich wyrobów. — Żywność to nasz atut — podkreśliła Anita Szczykutowicz, dyrektor Departamentu Promocji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Poinformowała o powstaniu międzyresortowej grupy roboczej ds. promocji polskiej żywności.

— Polskie produkty mięsne zdobywają sobie coraz więcej entuzjastów również poza granicami kraju. Ich popularność może powodować niepokój zagranicznych producentów. Ale fakty są takie, że nasze mięso jest zdrowe, smaczne, a polscy przedsiębiorcy zachowują najwyższe standardy produkcji — podkreślił Jerzy Bartnik, prezes ZRP.

Jego zdaniem, mikro-, małe i średnie firmy to przyszłość rodzimej gospodarki. W Unii Polskie produkty mięsne zdobywają sobie coraz więcej entuzjastów również poza granicami kraju. Ich popularność może powodować niepokój zagranicznych producentów.

Jerzy Bartnik, prezes ZRPEuropejskiej stanowią one 91 proc. przedsiębiorstw. Ich rozwojowi nie sprzyja jednak szkolnictwo. — Panuje dominacja nauk humanistycznych, a brakuje preorientacji zawodowej na ludzi młodych — mówił Jerzy Bartnik. Według niego, wiele wskazuje na to, że o programach nauczania będą ponownie decydować resorty, którym podlegają określone dziedziny gospodarki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu