Przychody Huuuge’a zwiększyły się r/r o 12 proc. i w 2021 r. wyniosły 373,7 mln USD. Największą część z nich wygenerowały flagowe produkcje - “Huuuge Casino” i “Billionaire Casino”. Wzrosło jednak znaczenie nowych produkcji, wśród których istotną pozycją było “Traffic Puzzle”. Przychody z tej gry zwiększyły się o 246 proc.
Całoroczny skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 12,4 proc. do 64,4 mln USD, a skorygowany zysk netto spadł o 14,6 proc. i wyniósł 41,1 mln USD. Największą część wzrostu kosztów stanowiły standardowe wydatki związane z działalnością producenta.
- Główną pozycją kosztową sprzedaży było dla nas pozyskanie nowych użytkowników. Dużą część zajęły też wydatki na marketing oraz prowizje dla platform sprzedażowych. W przypadku kosztów ogólnych istotna była rozbudowa zespołów pracowniczych oraz wynajem nowych biur w Warszawie i Tel-Awiwie - mówi Grzegorz Kania, dyrektor finansowy Huuuge’a.
Dodatkowym obciążeniem dla budżetu producenta były wyższe podatki, wydatki związane z debiutem na giełdzie oraz rozstrzygnięciem sprawy sądowej w Waszyngtonie. Z księgowego punktu widzenia pozycję kosztów finansowych zwiększył również zabieg przekształcenia akcji serii C w akcje zwykłe, zastosowany przed ofertą publiczną z marca 2021 r.
Największa część przychodów spółki w 2021 r. generowana była przez gry kasynowe. Według studia ich rozpoznawalność rynkowa jest na tyle wysoka, że mimo mniejszych wydatków marketingowych oraz rozwojowych rentowność utrzyma się na obecnym poziomie.
- Nasze flagowe tytuły mają długą żywotność, dzięki czemu z roku na rok udaje nam się zwiększać ich dochodowość przy malejących kosztach marketingowych. Zoptymalizowaliśmy ich monetyzację, dzięki czemu są bardziej rentowne. Przewidujemy, że takie gry, jak “Billionaire Casino” czy “Huuuuge Casino” będą przez lata dostarczać nam solidnych przychodów - mówi Jonathan Bellamy, wiceprezes spółki.
Największa część nakładów inwestycyjnych pochłonęła kupiona w kwietniu 2021 r. gra “Traffic Puzzle”.
- Wpływ nowych gier na całkowite przychody wzrósł o 18 proc. r/r głównie za sprawą “Traffic Puzzle”. Zamierzamy rozwijać ten tytuł, a większość pieniędzy przeznaczonych na tę grę wykorzystywana będzie na poprawę rozgrywki, a nie działania reklamowe – dodaje Jonathan Bellamy.

Pod koniec IV kwartału 2021 r. dzienna liczba użytkowników “Traffic Puzzle” wynosiła 200 tys. Gra zawiera mikropłatności, dzięki którym spółce udaje się osiągnąć relatywnie wysoki średni przychód na jednego gracza płacącego. Ten aspekt jest motywacją do stworzenia drugiego tytułu, bazującego na tym samym modelu działania i zbliżonej rozgrywce. Podobny zabieg spółka zastosowała tworząc “Billionaire Casino” na podstawie “Huuuge Casino”.
- Oprócz nowej gry z serii “Traffic Puzzle” pracujemy nad kolejnymi tytułami, które są na etapie produkcji bądź skalowania. Trzy gry produkowane przez nasze studio w Helsinkach to “Rogue Land”, “Gatherers” oraz “Brink of Mayhem” - mówi Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge’a.
Poza grami mobilnymi nowym filarem działalności studia mają być gry oparte na blockchainie oraz Web3. Po przeprowadzeniu konsultacji z potencjalnymi partnerami strategicznymi planowana jest premiera platformy, metawersum opartego na społecznościach oraz NFT. Użytkownicy mają mieć możliwość uczestnictwa w eventach oraz grach wieloosobowych.
Spółka zapowiedziała skup akcji własnych po cenie maksymalnej 40 zł. Łączna liczba nabywanych walorów ma wynieść nie więcej niż 2,5 mln. Celem wykupu jest realizacja programu planów opcji pracowniczych.
W ciągu godziny od pojawienia się wyników oraz planów dotyczących wykupu akcji kurs podskoczył o 5 proc., jednak w ciągu dnia zredukował zwyżkę i przejściowo był nawet pod kreską.
Spółka zaraportowała niższy zysk netto ze względu na wyższy poziom podatku dochodowego, a także słabszy wynik na działalności finansowej już na poziomie znormalizowanym. Niemniej warto zwrócić uwagę na wyraźną poprawę znormalizowanej EBITDA, która w naszej opinii lepiej oddaje kondycję finansową spółki.
Skup akcji biorąc pod uwagę jego wartość, a także płynność spółki może stanowić istotne wsparcie dla kursu Huuuge’a w najbliższych miesiącach. Wielu inwestorów może nie decydować się na sprzedaż akcji mając świadomość, że spółka jest gotowa odkupić od nich akcje wyraźnie powyżej aktualnego kursu.
Web3 jest na pewno popularnym obecnie kierunkiem rozwoju w branży gamedev, jednak w mojej opinii wciąż nie przeszedł on jeszcze weryfikacji. Z tego względu nie zawyżałbym jego znaczenia w stosunku do podstawowego biznesu spółki. Z drugiej jednak strony warto podkreślić, że kompetencje w zakresie wysokiej monetyzacji graczy, które Huuuge uzyskał w grach social casino mogą okazać się przydatne we wdrażaniu gier Web3.