Hyundai i KIA w zasięgu ośmiu firm

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 02-12-2018, 22:00

Sanok Rubber i spółki z grupy Boryszewa — m.in. ci producenci przeszli pierwszy etap selekcji dla poddostawców Koreańczyków.

Dwunastu polskich producentów części motoryzacyjnych pojechało do Ostrawy na spotkanie dla potencjalnych dostawców firm Hyundai & KIA, które szukają kooperantów dla fabryk Hyundai Motor Manufacturing Czech i KIA Motors Slovakia. Ośmiu z nich wróciło z tarczą. Pięciu — Sanok Rubber Company, FA Krosno oraz trzy spółki z grupy Boryszew Automotive Plastics — przeszło do kolejnego etapu weryfikacji, czyli audytu zaplanowanego na początek przyszłego roku. Zostali zakwalifikowani jako potencjalni dostawcy Tier1, czyli producenci części lub podzespołów, które będą montowane bezpośrednio przez koreańskie firmy motoryzacyjne. Trzy inne polskie firmy, m.in. Splast i Bozamet, pomyślnie przeszły pierwszy etap selekcji do współpracy jako dostawcy Tier2, czyli kooperanci dostawców Tier1 motoryzacyjnych koncernów.

— Każda z wybranych firm ma już doświadczenie w pracy dla różnych koncernów motoryzacyjnych, ale dotychczas drzwi do fabryk koreańskichbyły przed nimi raczej zamknięte. Nowa strategia lokalizacji dostawców fabryk Hyundai Motor Group ułatwia sięganie po partnerów spoza Korei Południowej — wyjaśnia Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.

PGM podpisała w październiku z dwiema koreańskimi fabrykami umowę o partnerstwie. W jej ramach stowarzyszenie polskich firm, w którego skład wchodzą m.in. PZL Sędziszów, Pelmet, Magnetix, Novol czy Przemysłowy Instytut Motoryzacji, szuka dla producentów aut nowych dostawców części i komponentów. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Hyundai i KIA w zasięgu ośmiu firm