W okresie od lipca do września Hyundai odnotował zysk netto w wysokości 3,2 biliona wonów (2,36 mld USD), co stanowiło znaczny wzrost w porównaniu z 1,3 biliona wonów zysku rok wcześniej. Wynik ten przewyższył prognozy analityków, którzy szacowali zysk na poziomie 2,9 biliona wonów.
Przychody firmy wzrosły o 8,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając poziom 41 bilionów wonów.
Podobnie jak inni producenci samochodów, Hyundai odnotował w tym roku znaczący wzrost zysków, głównie dlatego, że produkcja samochodów po zakłóceniach spowodowanych globalnym niedoborem układów scalonych w czasie pandemii nie nadążała za wysokim popytem, co skutkowało wysokimi cenami pojazdów.
Jednak teraz obserwuje się spowolnienie tej dynamiki, ponieważ wysokie stopy procentowe i niepewne perspektywy gospodarcze wpłynęły na koszty finansowania samochodów i wpłynęły na popyt konsumencki.
General Motors ogłosił we wtorek, że opóźnia wprowadzenie na rynek kilku modeli pojazdów elektrycznych w celu obniżenia kosztów i zmniejszenia wydatków na pojazdy elektryczne, aby przewyższyć cele sprzedażowe.
Akcje Hyundai Motor spadają w czwartek o 0,2 proc.

