Hyundai szykuje nową platformę dla swoich elektryków

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 02-12-2020, 11:38

Południowokoreańska grupa motoryzacyjna Hyundai Motor na początku przyszłego roku wprowadzi platformę wyłącznie dla pojazdów elektrycznych, która będzie wykorzystywać własną technologię akumulatorów, aby skrócić czas i koszty produkcji, informuje Reuters.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Grupa, która plasuje się obecnie na piątym miejscu na świecie wśród koncernów motoryzacyjnych zamierza odegrać istotną rolę i stać się jednym z głównych graczy na rynku pojazdów elektrycznych.

Hyundai oczekuje, że dedykowana elektryczna globalna platforma modułowa (E-GMP) umożliwi mu stosowanie własnej technologii modułów akumulatorowych w różnych modelach pojazdów elektrycznych i zmniejszy liczbę komponentów nawet o 60 proc.

Koncern podkreśla, że auto elektryczne oparte na E-GMP będzie oferowało zasięg nawet powyżej 500 km na jednym ładowaniu, co oznacza poprawę o co najmniej 23 proc. w porównaniu z modelem Kona EV, który może pochwalić się najdłuższym zasięgiem wśród samochodów elektrycznych Hyundai.

Wraz z siostrzaną firmą Kia, Hyundai zamierza sprzedawać 1 mln elektrycznych pojazdów w 2025 r. Jego celem jest stanie się trzecim pod względem wielkości sprzedawcą pojazdów elektrycznych na świecie. Do 2025 r. firma chce wprowadzić na rynek 23 nowe zelektryfikowane pojazdy, w tym 11 z pełnym elektrycznym napędem.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane