I etap Fair Play dobiega końca
Do 31 maja 2001 roku firmy mogą zgłaszać chęć uczestnictwa w czwartej edycji konkursu Przedsiębiorstwo Fair Play. W organizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą i Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym konkursie wzięło już udział prawie 800 firm, z czego ponad 600 otrzymało tytuł Przedsiębiorstwa Fair Play. Celem imprezy jest wyłonienie firm, dla których oprócz zysku ważne jest również myślenie w kategoriach dobra publicznego.
Biorące udział w konkursie przedsiębiorstwa są oceniane w sześciu aspektach. Dla kapituły ważne są relacje między pracodawcą i pracownikami, uczciwość w stosunkach z kontrahentami i konkurentami oraz stosunek do klienta. Nie bez znaczenia jest również czy przedsiębiorstwo rzetelnie wywiązuje się ze zobowiązań, dba o środowisko naturalne oraz jest aktywne społecznie.
— Po trzech latach działalności zrobiliśmy przegląd naszych laureatów. Okazuje się, że tytuł Przedsiębiorstwa Fair Play zyskuje na wartości. Coraz więcej firm bierze udział w naszym konkursie. Są to jednak firmy niemałe, mające przeciętnie obroty roczne nie niższe niż 50 mln zł. Średnio zatrudniają one od 10 do 250 osób. Najliczniej reprezentowaną grupą są przedsiębiorstwa produkcyjne — twierdzi Mieczysław Bąk, dyrektor Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym w Krajowej Izbie Gospodarczej. AO