Dzięki wdrożeniu w TP SA IBM Polska mógł uruchomić prężny ośrodek pracy nad systemami CRM. Napisze on część nowej wersji systemu Peoplesoft.
Koncern IBM otworzył w Warszawie Centrum Innowacji CRM. Ośrodek ten weźmie udział w tworzeniu nowej wersji systemu CRM firmy PeopleSoft, jednego z czołowych producentów tego typu oprogramowania na świecie.
— Pracujemy nad wersją 8.95. Część tego systemu jest robiona przez Peoplesoft, a część przez IBM w Polsce — twierdzi Wojciech Pytel, dyrektor ds. telekomunikacji w dziale business consulting IBM Polska.
Realizowany projekt być może świadczy, że w tle majaczy wdrożenie CRM Peoplesoftu w Telekomunikacji Polskiej.
— Projekt w TP SA to początek, który dał możliwość wyedukowania licznych polskich konsultantów. To, co robimy obecnie, ma sprawić, że nie rozproszą się oni po świecie, tylko stworzą na miejscu prężne centrum kompetencyjne — podkreśla Wojciech Pytel.
To nie off-shore
Nasz rozmówca zapewnia, że uruchomione centrum to coś więcej niż typowy ośrodek off-shoringu, jakie wielkie międzynarodowe koncerny lokują od pewnego czasu w Azji, a głównie w Indiach.
— Off-shore to usługi sprowadzające się w zasadzie do samego kodowania informatycznego, stanowiącego jednak dość wąski odcinek pracy nad aplikacją.
Nie chcemy konkurować na tym polu, bo jedynym punktem odniesienia jest tam cena. Nasi ludzie są co prawda tańsi od Niemców czy Francuzów, ale mają też o wiele wyższe kompetencje od zatrudnianych w centrach off-shoringu — zapewnia Wojciech Pytel.
Nie tylko Peoplesoft
Zakres działalności Centrum Innowacji CRM ma obejmować kompleksowe działania związane z wdrożeniem systemów wspierających zarządzanie relacjami z klientami — od usług konsultingowych, takich jak opracowanie strategii i procesów biznesowych, poprzez zapewnienie infrastruktury sprzętowej (hardware, inteligentne sieci telekomunikacyjne, call center), wdrożenie systemu i dostosowanie go do potrzeb klienta, aż do zarządzania systemem informatycznym w outosurcingu.
Działalność ośrodka ma też nie ograniczać się tylko i wyłącznie do aplikacji firmy Peoplesoft.
— Naszym największym projektem jest oczywiście wdrożenie Peoplesoftu w TP SA. Jednak ośrodek ma być niezależny od jakiegokolwiek produktu software’owego. Właśnie zaczynamy projekt z systemem firmy Amdocs — podkreśla Wojciech Pytel.
