IKEA chce urządzać polski biznes

opublikowano: 28-08-2017, 22:00

Szwedzka sieć uruchamia w centrum Warszawy punkt obsługi mikro- i małych przedsiębiorstw. To pierwszy taki projekt IKEA na świecie.

Kuchnia, jadalnia, pokój dzienny, pokój dziecięcy, sypialnia, łazienka i, na końcu, domowe biuro: to lista głównych kategorii w sklepie internetowym IKEA. Szwedzka sieć postanowiła jednak wygrzebać się z komfortu domowych pieleszy i stworzyć ofertę dla przedsiębiorców, którzy nie pracują w domu, tylko w biurze, sklepie, warsztacie czy kawiarni. W tym tygodniu przy warszawskiej ulicy Marszałkowskiej startuje Centrum IKEA dla Firm, skierowane do mikro- i małych przedsiębiorców. Jego pracownicy mają pomagać przedsiębiorcom w aranżacji firmowych wnętrz, korzystając z katalogu produktów już dostępnych w sklepach sieci.

— To pierwszy tego rodzaju punkt w sieci IKEA — nie tylko w całym kraju, ale w ogóle na świecie. Inicjatywa wyszła ze strony pracowników polskiego oddziału — mówi Marek Nogieć, kierownik Centrum IKEA dla Firm. Przedsiębiorcy otrzymają możliwość umawiania przez internet spotkań z konsultantami Centrum, którzy opracują projekt aranżacji wnętrz oraz pomogą w doborze mebli i akcesoriów.

— Zamówione w Centrum meble dostarczymy do dowolnego miejsca w Polsce i zamontujemy. W razie potrzeby pomożemy też w kontakcie ze współpracującymi z nami firmami budowlanymi, które mogłyby przeprowadzić cały projekt architektoniczny — mówi Marek Nogieć. Projekt IKEA wpasowuje się w rynkowe trendy. Jak niedawno opisywaliśmy w „PB”, na rynku przybywa firm, zajmujących się fit-outem, czyli kompleksową aranżacją wnętrz lokali komercyjnych — od zaprojektowania mebli i wnętrz po prace wykończeniowe. W Polsce branża fitoutowa jest mocno rozdrobniona, ale np. w Niemczech to już poważny biznes. Co roku firmy zza zachodniej granicy wydają na takie usługi około 5 mld EUR. — Potrzeby przedsiębiorców są zupełnie inne od potrzeb osób urządzających dom, dlatego pomyśleliśmy o stworzeniu odrębnego konceptu. Model biznesowy Centrum jest elastyczny, będziemy go doszlifowywać w biegu — mówi Marek Nogieć. By przyciągnąć przedsiębiorców do nowego Centrum, IKEA oferuje też darmową przestrzeń coworkingową i salkę konferencyjną w samym centrum Warszawy, którą przedsiębiorcy będą mogli rezerwować przez internet. IKEA w Polsce ma obecnie dziewięć normalnych sklepów. Ostatni, w Lublinie, otworzono w ubiegłym tygodniu. W przyszłym roku sieć ma otworzyć trzeci sklep w Warszawie, w planach jest też obiekt w Zabrzu. Szwedzka spółka ze sprzedaży detalicznej generuje w Polsce ponad 3 mld zł przychodów, zarządza też tu nieruchomościami, ma zakłady produkcji mebli i tartaki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / IKEA chce urządzać polski biznes