Największy na świecie sprzedawca mebli zmienia swój model biznesowy proponując zamiast zakupów w sklepach podmiejskich, ułatwienia w postaci zakupów online i w wyspecjalizowanych lokalach w śródmieściu.
Nowa aplikacja zostanie uruchomiona najpierw we Francji i Holandii, zaś do końca roku zostanie wprowadzona na osiem największych rynków IKEA - w tym w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach.
Umożliwi użytkownikom wizualizację sposobu, w jaki ich domy mogą być wyposażone w produkty IKEA, wprowadzając m.in. wymiary pomieszczenia. Mogą następnie zamówić te produkty za pośrednictwem aplikacji.
IKEA pierwotnie uruchomiła aplikację opartą na wirtualnej rzeczywistości w 2017 r., która pozwoliła klientom zobaczyć, jak ponad 2000 produktów zmieściłoby się w ich domach, ale nie mogli robić z niej zakupów.
Główna aplikacja IKEA ma pełną gamę produktów, ale produkty są nadal wyświetlane osobno, a klienci mogą dodawać produkty do listy zakupów tylko podczas wizyty w sklepie. Zdalne zakupy można dokonać tylko za pośrednictwem strony internetowej IKEA.
Nowa aplikacja IKEA będzie stanowić uzupełnienie ruchu grupy w celu wypróbowania mniejszych sklepów w centrum o węższym zakresie, takich jak ten otwarty w samym sercu Paryża na początku tego miesiąca.