O wykorzystaniu systemów GIS w marketingu mówiono w trakcie konferencji firmy Imagis.
W Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie 3 czerwca odbyła się konferencja „Geomarketing — analizy przestrzenne w biznesie”. Jej organizatorem była firma Imagis, dystrybutor oprogramowania GIS (geograficzne systemy informacyjne).
W trakcie konferencji możliwości zastosowania geomarketingu zaprezentowali przedstawiciele spółki Imagis oraz przedstawiciele koncernu MapInfo, producenta systemów GIS. O praktycznym wykorzystaniu map cyfrowych opowiedział m.in. Grzegorz Adamczyk, analityk GfK Polonia Instytut Badania Opinii Publicznej, organizacji, która w oparciu o narzędzia geomarketingowe analizuje indeks siły nabywczej w Europie, w tym w Polsce z dokładnością do poszczególnych gmin.
— Konferencja spotkała się ze sporym zainteresowaniem, wzięło w niej udział 120 osób. Geomarketing wykorzystywany jest od wielu lat z powodzeniem przez biznesmenów z krajów rozwiniętych, a w Polsce wciąż jest mało popularny. Aby go szerzej rozpropagować, uzgodniliśmy z władzami WSPiZ, że wykłady na jego temat wejdą na stałe do programu zajęć tej uczelni, a następnie także do innych szkół wyższych. Konferencje podobne do zakończonej będą zaś organizowane w przyszłości w innych miastach w formie road show — mówi Łukasz Brzostek.