Influencer pomaga zwiększyć sprzedać

opublikowano: 02-01-2019, 22:00

Przedsiębiorcy coraz chętniej promują swoje usługi i produkty za pomocą internetowych celebrytów.

Tradycyjne reklamy odchodzą do lamusa. Przedsiębiorcy coraz częściej zamiast tego wolą promować się za pośrednictwem influencerów.

— Współpraca z blogerami i tworzenie materiałów w mediach społecznościowych z powodzeniem wypierają tradycyjne formy reklamy, a do tego generują bardzo dobre wyniki — twierdzi mówi Michał Bonecki, menedżer marketingu w Perfetti Van Melle Polska, firmy produkującej słodycze i gumę do żucia, która w ostatnim czasie postawiła na promocjęza pośrednictwem blogerów.

Dzięki temu bardziej skutecznie dociera z przekazem do grupy docelowej — czyli nastolatków. Coraz więcej firm idzie w tym kierunku. W Stanach Zjednoczonych w 2017 r. firmy wydały na promocję na samym Instagramie ponad miliard dolarów. W tym roku ta suma ma się podwoić. Generalnie, według agencji Newspoint, treści tworzone przez blogerów są pierwszym źródłem informacji o produktach już dla ponad 70 proc. odbiorców.

— Influencerzy to coraz ciekawszy kanał promocji dla firm, ponieważ konsumenci mniej ufają komunikatom marki, a chętniej pytają o opinię swoich znajomych bądź szukają ich w internecie. Coraz słabiej działają tradycyjne reklamy, nie tylko offlinowe, lecz także w sieci. Polska jest jednym z krajów, w których użytkownicy internetu najczęściej blokują reklamy — mówi Michał Bonecki.

Natomiast influencerzy są jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji dla internautów, ponieważ integrują się ze swoimi fanami i są autentyczni.

— Obserwujący ich fani wiedzą, że ich idole też są konsumentami i mają podobne potrzeby produktowe. Umożliwia to znaczne skrócenie dystansu między marką a klientem — zauważa Michał Bonecki.

Ponadto, influencerzy często zajmują się konkretnym, wąskim obszarem działalności, dzięki czemu można za ich pośrednictwem dotrzeć do ściśle zdefiniowanej grupy odbiorców.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu