Informacje z branży (Ekologia)

Mirosław KonkelMirosław Konkel
opublikowano: 2014-08-01 00:00

KONKURS

Czas na Eco-Miasta

Trwa konkurs Eco-Miasto, który wyłoni dwóch zwycięzców w kategorii gospodarka odpadami — jedno miasto poniżej 100 tys. mieszkańców, drugie powyżej 100 tys. mieszkańców. Pozostałe dwie kategorie konkursowe to mobilność zrównoważona i efektywność energetyczna budynków. Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie do 21 września kwestionariuszy konkursowych na adres organizatora. Formularze dostępne są na stronie internetowej eco-miasto.pl. Projekt organizuje Ambasada Francji w Polsce, we współpracy z Renault Polska, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz firmami Saint-Gobain, Schneider Electric i Krajową Agencją Poszanowania Energii.

REKLAMA

Ricoh reklamuje się na zielono

Ricoh Company odłącza zasilanie prądem swojego billboardu w Tokio. Od końca sierpnia urządzenie będzie korzystało z odnawialnej energii magazynowanej w 20 bateriach, a wyprodukowanej przez 78 paneli solarnych i cztery turbiny wiatrowe. Średnia moc generowana przez billboard to 39 tys. watogodzin dziennie. Do tej pory firma miała trzy ekobillboardy, w Nowym Jorku, Londynie i Sydney, ale w przyszłości będą znajdowały się w każdym zakątku świata, w których działa Ricoh. Tak koncern chce zwrócić uwagę jak największej liczby osób na oszczędzanie energii.

SPROSTOWANIE

W artykule „Oszczędzanie środowiska”, który został opublikowany w 141. numerze „PB” z 25 lipca 2014 r., znalazły się dwie nieścisłości. Pani Monika Krzemińska jest prezesem zarządu w firmie SCC, a nie konsultantem, jak napisaliśmy. Poza tym, jak mówiła Monika Krzemińska, obawy firm wobec udostępniania pełnej dokumentacji są „jednym z najistotniejszych problemów”, jaki napotykają konsultanci, a nie „jedynym istotnym problemem”, jak to zostało ujęte w artykule. [RFA]