Informatyk na rozmowie o pracę czuje się jak król

opublikowano: 06-10-2019, 22:00

Aż 90 proc. programistów pozytywnie ocenia rekrutację, w której ostatnio uczestniczyli.

Wysłany życiorys pozostał bez odpowiedzi. Rekruter nie był przygotowany do rozmowy, źle traktował kandydatów i udzielał zdawkowych informacji o firmie i stanowisku. A po spotkaniu zabrakło komunikatu zwrotnego. Takie rzeczy w branży IT niemal się nie zdarzają — wynika z sondażu przeprowadzonego przez agencję 7N, która w dziewięciu krajach (od 2005 r. w Polsce) zajmuje się kontraktowaniem programistów do dużych międzynarodowych projektów.

W ankiecie uczestniczyłokilkuset aplikantów z sektora nowych technologii. Dziewięciu na dziesięciu było zadowolonych ze swojej ostatniej rekrutacji. 84 proc. respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że informacja o wyniku rozmowy kwalifikacyjnej została udzielona odpowiednio szybko. Sposób przeprowadzenia rozmowy rekrutacyjnej zyskał 96 proc. pozytywnych ocen. Podobny odsetek pytanych chwalił komfortowe warunki spotkania (97 proc.), a także życzliwą i kulturalną atmosferę całego procesu rekrutacji (96 proc.).

— Kandydatów badaliśmy anonimowo za pomocą ankiety online. W ten sposób można otrzymać bardziej szczere odpowiedzi. Przesłaliśmy pytania rekrutowanym przez nas specjalistom nie później niż miesiąc od spotkania. Wtedy doświadczenia z procesu rekrutacji ma się jeszcze świeżo w pamięci. To bardzo ciekawe doświadczenie, gdy role się odwracają i ci dotąd oceniani stają się oceniającymi — mówi Paweł Zdziech, menedżer ds. rekrutacji i komunikacji w 7N.

Dobre traktowanie programistów nie powinno dziwić. Według Komisji Europejskiej w Polsce brakuje od 30 do 50 tys. przedstawicieli tego zawodu. Uczelnie techniczne i pojawiające się jak grzyby po deszczu szkoły kodowania nie są w stanie wykształcić wymaganej liczby specjalistów.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane