Infostrateg wesprze technologie

opublikowano: 04-12-2020, 14:08

Będą dotacje dla przedsiębiorców i naukowców, którzy prowadzą projekty medyczne wykorzystujące sztuczną inteligencję.

Duże możliwości:
Duże możliwości:
Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR, podkreśla, że Polska ma istotny potencjał badawczy w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiło pierwszy konkurs dotacyjny w ramach programu Infostrateg. Będzie on wspierał tworzone przez przedsiębiorców i naukowców rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję (SI) i blockchain.

Zakres tematyczny pierwszego naboru dotyczy opracowania narzędzi do analizy i opisu obrazów medycznych w diagnostyce schorzeń dróg oddechowych i niektórych nowotworów. Wspomniana tematyka odpowiada na wyzwania związane z pandemią.

– Wiele osób umiera na raka z powodu późnej diagnozy. Proponowane rozwiązania mają poprawić jakość diagnostyki obrazowej i skrócić czas oczekiwania na nią – podkreśla Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR.

Drugi obszar badawczy to weryfikowanie źródeł informacji i wykrywanie fake newsów.

– Zachęcamy przedsiębiorców i naukowców do pracy nad narzędziami, które wyszukują fałszywe informacje i pozwalają na ich oznaczanie w wyszukiwarkach. Stworzone systemy mogą być testowane w ramach monitorowania wiadomości w mediach społecznościowych. Wspomniane systemy powinny śledzić popularne kanały komunikacji i rozpowszechniania informacji. Takie narzędzia mogą ograniczyć próby manipulacji opinią publiczną – wyjaśnia Wojciech Kamieniecki.

Budżet całego programu Infostrateg wynosi 840 mln zł. Z tej puli NCBR przeznaczyło na pierwszy konkurs 60 mln zł.

– Polska ma istotny potencjał badawczy w dziedzinie SI, na co wskazują chociażby liczne publikacje naukowców czy zainteresowanie korporacji naszymi specjalistami. Nie przekłada się to jednak na działalność B+R – zauważa Wojciech Kamieniecki.

Granty sfinansują koszty przedsięwzięć, które obejmują prace rozwojowe, przedwdrożeniowe i badania przemysłowe. Wnioski o dofinansowanie będzie można składać od 4 stycznia do 26 lutego 2021 r.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane