Instagram i Facebook z opcją bez reklam. Podano już ceny

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-10-30 15:01

Meta Platforms ogłosiła w poniedziałek, że wprowadzi nową opcję subskrypcji w Europie, umożliwiając użytkownikom korzystanie z Facebooka i Instagrama bez reklam, aby dostosować się do przepisów Unii Europejskiej – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Miesięczne opłaty za subskrypcję wyniosą 9,99 EUR (10,58 USD) dla użytkowników przeglądarek internetowych w UE, Europejskim Obszarze Gospodarczym i Szwajcarii, podczas gdy użytkownicy urządzeń iOS i Androida będą musieli zapłacić 12,99 EUR miesięcznie.

Przepisy UE grożą ograniczeniem możliwości spółki Meta do personalizowania reklam dla użytkowników bez ich zgody i uderzają w jej główne źródłu przychodów.

Platforma społecznościowa o globalnym znaczeniu boryka się również z presją organów antymonopolowych w UE. W lipcu europejski sąd najwyższy potwierdził uprawnienia niemieckiego organu antymonopolowego do prowadzenia dochodzeń w sprawach naruszeń prywatności, co było wynikiem walki prawnej między Meta a niemieckimi regulacjami dotyczącymi danych.

Spółka Meta ukarana grzywną w wysokości 390 mln EUR

Oferowanie wyboru między bezpłatnym planem z reklamami a płatną subskrypcją bez reklam ma na celu zachęcenie użytkowników do wyboru pierwszej opcji, co pomaga spółce Meta dostosować się do przepisów regulacyjnych bez znaczącego wpływu na swoje działania reklamowe. Wcześniej w tym roku irlandzka komisarz ds. ochrony danych ukarała spółkę Meta grzywną w wysokości 390 mln EUR i zakazała korzystania z tzw. "umowy" jako podstawy prawnej do kierowania reklam na podstawie aktywności online użytkowników. W odpowiedzi na te wyzwania Meta zobowiązała się prosić użytkowników w UE o zgodę, zanim pozwoli firmom kierować do nich reklamy, aby sprostać rosnącym wymogom regulacyjnym w Europie.