Miesięczne opłaty za subskrypcję wyniosą 9,99 EUR (10,58 USD) dla użytkowników przeglądarek internetowych w UE, Europejskim Obszarze Gospodarczym i Szwajcarii, podczas gdy użytkownicy urządzeń iOS i Androida będą musieli zapłacić 12,99 EUR miesięcznie.
Przepisy UE grożą ograniczeniem możliwości spółki Meta do personalizowania reklam dla użytkowników bez ich zgody i uderzają w jej główne źródłu przychodów.
Platforma społecznościowa o globalnym znaczeniu boryka się również z presją organów antymonopolowych w UE. W lipcu europejski sąd najwyższy potwierdził uprawnienia niemieckiego organu antymonopolowego do prowadzenia dochodzeń w sprawach naruszeń prywatności, co było wynikiem walki prawnej między Meta a niemieckimi regulacjami dotyczącymi danych.
Spółka Meta ukarana grzywną w wysokości 390 mln EUR
Oferowanie wyboru między bezpłatnym planem z reklamami a płatną subskrypcją bez reklam ma na celu zachęcenie użytkowników do wyboru pierwszej opcji, co pomaga spółce Meta dostosować się do przepisów regulacyjnych bez znaczącego wpływu na swoje działania reklamowe. Wcześniej w tym roku irlandzka komisarz ds. ochrony danych ukarała spółkę Meta grzywną w wysokości 390 mln EUR i zakazała korzystania z tzw. "umowy" jako podstawy prawnej do kierowania reklam na podstawie aktywności online użytkowników. W odpowiedzi na te wyzwania Meta zobowiązała się prosić użytkowników w UE o zgodę, zanim pozwoli firmom kierować do nich reklamy, aby sprostać rosnącym wymogom regulacyjnym w Europie.