Integer ma komórki dla fanów Facebooka

Katarzyna Latek
opublikowano: 19-11-2010, 00:00

Integer wprowadza nową markę komórkową. W ślad za nią — mobilne płatności i zakupy internetowe.

Poczta Polska motywuje firmę do zmian

Integer wprowadza nową markę komórkową. W ślad za nią — mobilne płatności i zakupy internetowe.

FreeM — tak nazywa się telefonia komórkowa, którą 21 listopada oficjalnie "odpali" giełdowy Integer, a konkretnie jedna z jego spółek zależnych. Na razie użytkownicy będą bezpłatnie korzystać z komunikatorów i serwisów społecznościowych, m.in. Facebooka, w zamian za oglądanie reklam. Jak zapowiada Rafał Brzoska, prezes giełdowej spółki — to dopiero początek większego projektu.

— Docelowo za kilka miesięcy chcemy zaoferować użytkownikom obsługę całego procesu zakupu — od zamówienia towaru w Inflavo [platforma e-commerce, umożliwiająca zakupy na Facebooku, uruchomiona w październiku przez Grupę Integer.pl — red.] przez mobilne płatności, aż po dostawy towaru i odbioru przez klienta w paczkomacie — mówi Rafał Brzoska.

Integer ma już doświadczenia w projektach komórkowych. CP Telecom, spółka z grupy, jest właścicielem telefonii Mova, w praktyce programu lojalnościowego dla klientów hipermarketów Carrefour. Zarząd nie wyklucza wprowadzenia nowych marek dla kolejnych sieci handlowych. Już prowadzone są na ten temat rozmowy.

Pocztowa motywacja

Wprowadzenie nowego komórkowego rozwiązania to część strategii Integera, która zakłada, by znaczna część przychodów pochodziła z usług innych, niż tradycyjne doręczanie korespondencji.

— Przesyłka aglomeracyjna, wprowadzona przez Pocztę Polską, odebrała nam sporo tego rynku. Naszym zdaniem, to niezgodne z prawem rozwiązanie. Jednak ten ruch konkurenta skłonił nas do poszukiwania innych rozwiązań na rynku pocztowym — mówi Rafał Brzoska.

Spółka bardzo mocno weszła w dystrybucję druków bezadresowych.

— W latach 2010-11 chcemy osiągnąć 60 proc. wzrostu przychodów z druków bezadresowych przy kurczącym się o 30 proc. rynku — zapowiada prezes.

Nadal rozwijana będzie sieć paczkomatów. Integer chce wyjść z usługą za granicę.

— Ogromne zainteresowanie paczkomatami było dla nas jednym z największych pozytywnych niespodzianek — twierdzi prezes.

Spółka testuje usługę polegającą na lokalizacji paczkomatów przy hipermarketach.

— Na razie taki test chce wprowadzić m.in. sieć Leclerc, która zaoferuje zakupy przez Internet z odbiorem w paczkomacie — wyjaśnia prezes.

Bez rezerw

Integer niedawno podał wyniki finansowe. Po dziewięciu miesiącach miał 145,76 mln zł przychodów (wzrost o 60 proc.) i 12,54 mln zł zysku netto (wzrost o 64 proc.).

— To wyniki lepsze od oczekiwanych. Będziemy mieć bardzo dobry rok. Gdyby nie wprowadzenie przesyłki aglomeracyjnej, nasze wyniki w III kwartale byłyby jeszcze lepsze, choć finalne, pozytywne dane finansowe są bez wątpienia wyłącznie efektem dywersyfikacji działalności — mówi Rafał Brzoska.

Integer nie zamierza tworzyć rezerwy na roszczenia Poczty (domaga się od konkurenta ponad 60 mln zł).

— Pozwu oficjalnie jeszcze nie otrzymaliśmy, ale żądania Poczty uznajemy za absurdalne — mówi Rafał Brzoska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane