Integracja pracy i życia prywatnego wypiera balans

opublikowano: 19-06-2018, 22:00

Nowe technologie zacierają granicę między życiem prywatnym a służbowym Polaków.

Idea tzw. work-life balance powoli odchodzi do lamusa. Dzieje się tak, bo coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że rozdzielanie spraw zawodowych od osobistych najzwyczajniej nie zdaje egzaminu. W związku z tym na jego miejsce pojawił się już nowy trend tzw. work-life integration, który zakłada współistnienie tych dwóch światów.

Zacieranie się granic między pracą a domem jest również spowodowane znaczącym rozwojem technologicznym. Już 69 proc. aktywnych zawodowo Polaków do załatwiania spraw służbowych korzysta z prywatnej skrzynki pocztowej, a aż 44 proc. z nich używa osobistych kont w mediach społecznościowych — wynika z najnowszego raportu „Aktywni + Praca w życiu, życie w pracy”, przygotowanego przez Gumtree.

Ciekawe, że choć Polacy przyznają się do tego typu działań, aż połowa twierdzi, że ich profile nie powinny być wykorzystywane do takich celów. Podobną opinię wyrażają w stosunku do przyjmowania do znajomych swoich przełożonych. Jedynie co czwarty badany nie ma nic przeciwko temu, by pracodawca miał dostęp do informacji zawartych na ich osobistych kontach w mediach społecznościowych. Poniważ aż 43 proc. przełożonych uważa, że wiedza o życiu prywatnym pracownika ma wpływ na decyzje zawodowe w obszarze zarządzania zespołem — taki wynik nie dziwi.

— Przenikanie się życia prywatnego i zawodowego wpływa także na zróżnicowanie kanałów, jakimi komunikują się obecnie pracodawcy i pracownicy. Ponad połowa zatrudniających używa dziś osobistych profili do komunikacji z pracownikami. Ważne jest jednak, aby technologie służyły sprawniejszej komunikacji i lepszej atmosferze w pracy, a nie pogarszały relacje służbowe — podkreśla Katarzyna Merska, koordynator ds. komunikacji w Gumtree.pl. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane