Interia chce konsolidacji
Interia, pierwszy portal internetowy na GPW, zawarła umowy z Broker FM na kwotę ponad 7 mln zł. Dotyczą one sprzedaży usług reklamowych portalu za pośrednictwem sieci tej spółki. Firma zapowiada aktywne uczestnictwo w procesach konsolidacyjnych w Internecie. Ewentualne wejście inwestora branżowego do spółki jest na razie mało prawdopodobne.
Umowy zawarte przez Interię z Broker FM, spółką z grupy RMF FM, są przedłużeniem dotychczasowych porozumień uzgodnionych jeszcze przed upublicznieniem portalu. Nowe ustalenia będą obowiązywać przez rok.
— Broker FM jest jednym z naszych kanałów sprzedaży usług reklamowych, z których Interia czerpie zdecydowaną większość przychodów — mówi Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interii.
Spółka szacowała swój udział w sprzedaży reklam w sieci w ubiegłym roku na 20 proc.
Giełdowy portal obecnie koncentruje się na budowie serwisów tematycznych oraz usług handlu elektronicznego. Spółka chce także aktywnie uczestniczyć w procesie konsolidacji rynku. Niedawno podpisała umowę z InterNet Service w sprawie realizacji wspólnego serwisu sprzedaży samochodów za pośrednictwem Internetu.
— Jesteśmy zainteresowani przejęciem części udziałów lub całych serwisów. Jednak na razie jest za wcześnie, aby mówić o szczegółach — mówi dyrektor marketingu Interii.
Interia rozważa również kwestie potencjalnego zaangażowania kapitałowego w portal przez inwestora. Inwestorzy liczący na związany z tym spekulacyjny wzrost kursu akcji muszą jednak uzbroić się w cierpliwość.
— W tej kwestii nie jesteśmy zdeterminowani. Struktura akcjonariatu spółki jest stabilna. Nadal dysponujemy również środkami pozyskanymi z emisji. Niewykluczone jest pozyskanie partnera strategicznego. Oferta współpracy z zachodnim liderem branży witryn sieciowych, zainteresowanym wejściem na polski rynek, będzie z pewnością rozważona. W grę wchodzi też związek z dostawcą usług internetowych lub telekomunikacyjnych. Tę opcję rozważymy w sytuacji, gdy Interia będzie dążyć do rozszerzenia swojej działalności o oferowanie dostępu do Internetu — mówi Mariusz Kuziak.
W pierwszym kwartale spółka wypracowała 1,8 mln zł przychodów ze sprzedaży. Strata netto wyniosła natomiast 2,6 mln zł.