Internet prosto z plakatu

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2014-10-24 00:00

Spółka Yoberi przywraca do życia klasyczny outdoor i rozmieszczone w miastach nośniki reklamy wyposaża w darmowe WiFi.

Yoberi to młoda firma, działająca pod skrzydłami Pomorskiego Parku Naukowo- Technologicznego. Poszukuje nowatorskich, interaktywnych rozwiązań, głównie dla sektora reklamy. Obecnie firma skupia się przede wszystkim na dostawie technologii do niestandardowych kampanii łączących outdoor i mobile. W praktyce: w największych miastach rozmieszczane są citylighty (m.in. na przystankach autobusowych), wyposażane w zespoły modemów WiFi, pozwalające na zwiększenie aktywności i zaangażowania odbiorców kampanii reklamowych. Użytkownicy smartfonów i innych urządzeń mobilnych mogą od razu wykonać akcje sugerowane na „interaktywnych plakatach”, np. otrzymać kupon rabatowy na następne zakupy lub z sieci ściągnąć fragment promowanej książki. Tego typu kampanie, wykorzystujące koncept Yoberi, były prowadzone dla marek Coca Cola i Plus. Obecnie firma pośrednio uczestniczy w akcji marketingowej realizowanej dla Allegro.

— Takie kampanie pozwalają w prosty sposób budować sieć użytkowników i pogłębiać relacje z klientami. Może to być wstęp do dalszej interakcji. Ale poza citylightami rozmieszczonymi głównie na przystankach autobusowych, tę technologię instalujemy również w innych miejscach, w galeriach handlowych, na uczelniach. Mówi się, że klasyczny outdoor powoli odchodzi w niebyt, tymczasem nam udaje się go ponownie ożywić — zapewnia Rafał Smoliński, prezes spółki Yoberi.

Wcześniej firma pracowała przy projektach wyposażania pojazdów komunikacji miejskiej w bezprzewodowy internet oraz uczestniczyła, również jako dostawca technologii, w akcji wykorzystującej drony sterowce, do dostarczania internetu w trudnodostępnych miejscach. „Drony z internetem” latały np. nad nadbałtyckimi kurortami, jak Gdańsk, Sopot, Łeba, Ustka, Hel. Firma prowadzi obecnie prace nad wydłużeniem czasu przelotu dronów sterowców tak, by nie trzeba było zbyt często sprowadzać ich na ląd. Rozwiązania Yoberi były dotychczas przygotowywane głównie na potrzeby sektora reklamowego, ale zastosowanie dla nich można znaleźć także w innych dziedzinach.