Internet w służbie rynku

ONO
31-03-2006, 00:00

Od dwóch lat inwestorzy mogą uczestniczyć w walnych zgromadzeniach i konferencjach za pośrednictwem internetu. Wszystko dzięki InfoGiełdzie, która ma coraz więcej pracy.

InfoGiełda, spółka kontrolowana przez GPW w Warszawie, coraz dynamiczniej rozwija rynek webcastingu, czyli transmisji internetowych wideo na żywo. O ile w 2004 r. spółka zrealizowała jedynie trzy transmisje, o tyle w 2005 r. ich liczba wzrosła do 22, a w tym roku może osiągnąć 50. Z usług InfoGiełdy skorzystały już między innymi GPW, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Ministerstwo Skarbu Państwa, Komisja Papierów Wartościowych i Giełd, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, organizatorzy konferencji i spółki giełdowe.

— Usługi InfoGiełdy warto polecić nie tylko otwartym konferencjom, sympozjom czy seminariom, ale i tym firmom, które chcą promować swój wizerunek wśród bezpośrednich i internetowych uczestników takich spotkań — uważa Maciej Grelowski, prezes zarządu Fundacji Polski Instytut Dyrektorów, która już dwukrotnie korzystała z usług InfoGiełdy do transmisji swoich konferencji.

Zgodnie z misją

InfoGiełda, poprzez usługi, realizuje swoją misję dotyczącą wdrażania zasad nadzoru właścicielskiego — zwiększa przejrzystość funkcjonowania spółek publicznych oraz aktywność i możliwość realizacji praw akcjonariuszy.

— Dostęp do webcastingu jest łatwiejszy w porównaniu z tradycyjnymi formami kontaktu. Wśród wielu wydarzeń w tym samym czasie inwestorzy mogą wybierać te spółki, które dokonały dodatkowego wysiłku, żeby przyciągnąć ich uwagę. Tym bardziej że wizerunek firmy w internecie wydaje się już równie ważny, jak w świecie realnym. Webcasting jest szczególnie użyteczny dla spółek posiadających wielu międzynarodowych inwestorów, którzy z Nowego Jorku, Londynu czy Luksemburga bez dodatkowych kosztów mogą śledzić wydarzenia korporacyjne polskich spółek — tłumaczy Wojciech Grabiński, członek zarządu InfoGiełdy.

Przypomina też, że dyrektywy unijne nakazują usunięcie wszelkich barier dla korzystania z praw korporacyjnych akcjonariuszy. Dostęp do najważniejszych wydarzeń w spółkach uzyskują również ich pracownicy, często rozsiani po ca łym kraju.

WZA w sieci

Szczególnie dynamicznie rozwija się segment transmisji z walnych zgromadzeń akcjonariuszy, który w tym roku może objąć kilkanaście wydarzeń. InfoGiełda nie ogranicza się już do transmisji z Sali Notowań GPW, ale wychodzi do siedziby klienta. Styczniowa relacja z walnego zgromadzenia PKN Orlen przyciągnęła przed komputery 1500 internautów. W przyszłości powinno być ich więcej, bo spółka zaczęła wdrażanie usługi proxy voting online.

— Rozwiązanie to ma na celu zapewnienie warunków głosowania przez akcjonariuszy, którzy nie są fizycznie obecni na zgromadzeniu. Kodeks spółek handlowych niestety nie dopuszcza jeszcze bezpośredniego głosowania poprzez internet, dlatego akcjonariusz przed każdym głosowaniem musi przesłać instrukcję pełnomocnikowi, obecnemu na sali obrad. Korzysta przy tym z interaktywnego interfejsu InfoGiełdy — wyjaśnia Wojciech Grabiński.

Zaznacza przy tym, że rozwiązania przyjęte przez jego spółkę zapewniają poziom bezpieczeństwa na poziomie bankowości elektronicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ONO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Internet w służbie rynku