Inwestor poszukiwany

GAS
opublikowano: 18-12-2008, 00:00

Co zrobić z autobusami miejskimi w nocy, gdy stoją niewykorzystane? Przerobić na pojazdy towarowe i załadować na nie palety.

Co zrobić z autobusami miejskimi w nocy, gdy stoją niewykorzystane? Przerobić na pojazdy towarowe i załadować na nie palety.

Wynalazca Hugh Frost poszukuje chętnego do sfinansowania budowy FreightBUS’a — pojazdu miejskiego łączącego funkcje transportu osobowego i towarowego. Wehikuł wyposażony w 52 siedzenia mógłby przewozić we dnie 150 osób, a w nocy — 35 palet. Wymagałoby to budowy dodatkowej infrastruktury, w tym hubów, z których pojazd zabierałby towar i gdzie zostawiałby go do odbioru.

FreightBUS byłby napędzany małymi elektrycznymi silniczkami umieszczonymi przy kołach. Według Frosta, taki napęd wymaga o połowę mniej energii niż jeden centralny silnik napędzający cały pojazd. Energię do silników przy kołach dostarczałyby baterie, które można byłoby naładować nawet w ciągu minuty. Innym pomysłem jest zastosowanie spalinowego silnika na LPG o pojemności 2 litrów, który dostarczałby energię elektryczną do podładowywania baterii.

Projekt FreightBUS’a powstał na konkurs zorganizowany przez miasto Londyn, którego celem było znalezienie nowych możliwości obsługi transportu miejskiego w stolicy Wielkiej Brytanii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GAS

Polecane