Inwestorzy widzą się w dużych miastach

W iększość firm chce inwestować, ale raczej we własne struktury.

Rozwój geograficzny to najrzadziej wybierana przez spółki inwestycja. 83 proc. zarządzających planuje inwestycje w swoich spółkach — wynika z badania „Plany inwestycyjne firm 2017” przeprowadzonego przez Antal i CBRE.

W 489 ankietowanych przedsiębiorstwach będą dominowały inwestycje w kapitał ludzki, rozwój produktów lub usług i technologię. Przedsięwzięcia związane z ekspansją geograficzną planuje tylko 16 proc. To dobra informacja dla samorządów, ale raczej tych większych. Wśród miast, w których firmy najchętniej lokowałyby inwestycje, najczęściej wybierane są duże i znane, z których najpopularniejszym jest Warszawa. W stolicy swoje inwestycje chętnie umieściłoby 28 proc. respondentów. Nieco mniej wybrałoby Wrocław (22 proc.), Poznań lub Łódź (po 16 proc.).

— Przy wyborze lokalizacji inwestorzy przede wszystkim biorą pod uwagę jego położenie, dostępność pracowników, ale równie istotnym czynnikiem jest tempo rozwoju danego miasta. Najczęściej inwestycje w rozwój geograficzny deklarują zarządzający firmami z branży handlu detalicznego (42 proc.). Na drugim miejscu znajduje się sektor farmacji i sprzętu medycznego (24 proc.), a na trzecim ubezpieczenia (23 proc.).

Planowane jest stworzenie zarówno podmiotów handlowych, nowych oddziałów, jak i centrów skupiających wybrane procesy biznesowe. To niewątpliwie dobra wiadomość z jednej strony dla osób chcących się rozwijać w tych obszarach biznesowych, a z drugiej — dla miast, które mają szanse zwiększyć swój potencjał ekonomiczny — komentuje Artur Skiba, prezes firmy Antal.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Inwestorzy widzą się w dużych miastach