Ipsos: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w maju

ISBNews
opublikowano: 30-05-2016, 11:23

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł w maju z powodu pogorszenia nastrojów społecznych, podał instytut badawczy Ipsos.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł o 1,79 pkt m/m do 97,59 80 pkt w maju br., podał Ipsos. W ujęciu rocznym wzrost wyniósł 9,85 pkt.

"Przyczyn lekkiego spadku nastrojów społecznych należy upatrywać w bieżących wydarzeniach społeczno-politycznych - licznym uczestnictwem w marszu KOD w dniu 7 maja i obniżeniu perspektywy ratingu Polski ze stabilnej na negatywną, co ogłosiła 13 maja agencja Moody's. Świadczy to o dużej wrażliwości wskaźnika optymizmu konsumentów (WOK), mierzonego comiesięcznie przez Ipsos, na wszelkie fakty polityczno-społeczne docierające do opinii publicznej" - czytamy w komunikacie.

Wskaźnik Bieżący spadł o 0,81 pkt m/m do 91,68 pkt, zaś Wskaźnik Oczekiwań - o 4,09 pkt do 100,44 pkt.

"Na uwagę zasługuje fakt, że wśród populacji Polaków posiadających dzieci objęte Programem Rodzina 500+, nastroje społeczne w maju nie spadły, a nawet lekko się poprawiły w stosunku do kwietnia. Największy wzrost, bo o 8 pkt zanotował Wskaźnik Skłonności do Zakupów, osiągając w tej grupie wartość 113 pkt. Program Rodzina 500+ działa już drugi miesiąc" - czytamy dalej.

Wskaźnik Skłonność do Zakupów ogółem spadł o 0,62 pkt m/m i wyniósł w maju 104,59 pkt.

Wskaźnik Klimatu Gospodarczego obniżył się z kolei o 3,53 pkt do 87,09 pkt.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego 12-16 maja 2016 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy