IT dla linii lotniczych

Ewa Bęczkowska
16-10-2003, 00:00

Amadeus i IBM połączyły siły. Będą oferować liniom lotniczym i transportowym systemy, które pozwolą im przemodelować procesy biznesowe.

Dzięki porozumieniu Amadeus i IBM będą oferować liniom lotniczym pakiet łączący rozwiązania i usługi firmy Amadeus o nazwie Sales & Distribution oraz Passenger Service System (PSS) z usługami IBM w zakresie outsourcingu.

Amadeus nadal będzie opracowywać i dostarczać rozwiązania i usługi PSS, natomiast IBM zajmie się integracją systemu i zarządzaniem projektem.

— Jesteśmy świadkami ewolucji w dziedzinie rejestrowania podróży i zarządzania nimi. Procesy te w połączeniu z obecną sytuacją linii lotniczych wymagają gruntownych zmian i transformacji biznesowej. Aby pozostać konkurencyjnymi, linie lotnicze muszą na nowo zdefiniować i uprościć swoje modele biznesowe i związaną z nimi infrastrukturę IT — mówi Hans Jorgensen, wiceprezes Amadeus Airline Business Group.

Porozumienie będzie oznaczać lepszą obsługę pasażera, a także dokładniejsze rozpoznanie jego potrzeb przez linie lotnicze, które będą w stanie dopasowywać swoje usługi do potrzeb pasażerów, od momentu rezerwacji biletów po zakończenie podróży .

Obecnie technologie obu firm służą branży lotniczej. Linie lotnicze i lotniska usprawniają obsługę podróżnych dzięki dostarczaniu nowoczesnych kiosków i systemów lotniskowych pozwalających na samodzielną rezerwację biletów. Amadeus dostarcza dane, które wspierają usługi IBM w zakresie konsultingu w sektorze przewozów lotniczych, a sprzęt i oprogramowanie IBM pomaga w integrowaniu i zarządzaniu niektórymi platformami Amadeus, co dodatkowo zwiększa możliwości firmy w zakresie rozwoju IT.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / IT dla linii lotniczych