IT usprawnia marketing

Mirosław KonkelMirosław Konkel
opublikowano: 2014-08-13 00:00

TECHNOLOGIE: Tylko 28 proc. dyrektorów marketingu w Polsce ma wydzielony budżet na wsparcie technologiczne swoich działań, jednak aż 67 proc. deklaruje, że uczestniczy w wyborze rozwiązań IT — wynika z badania „Wyzwania

CMO 2014” przeprowadzonego przez Microsoft i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Respondenci wskazali 13 dziedzin, w których pomocne są technologie. Według ponad połowy (55 proc.) zdają egzamin głównie przy zbieraniu i analizie danych o klientach. Niemal taki sam odsetek (53 proc.) uważa, że rozwiązania informatyczne najlepiej sprawdzają się w aktywności wielokanałowej, a zwłaszcza w e-commerce.

Najważniejsze w marketingu tendencje to marketing automation, czyli systemy podnoszące efektywność kampanii on-line, i big data, czyli analiza dużych zbiorów danych (odpowiednio 72 i 69 proc.).