Jak MŚP radzą sobie z cyberochroną

opublikowano: 23-05-2021, 20:00

W małych i średnich firmach procedury bezpieczeństwa IT nie zawsze znajdują przychylność pracowników – wynika z badania Cisco.

Małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) lepiej niż duże radzą sobie ze wsparciem rozwoju biznesu poprzez zapewnienie jego cyberbezpieczeństwa. Być może jest to efekt mniej złożonych wewnętrznych procedur i tego, że pracownicy od razu wiedzą, komu zgłosić dany problem IT, przez co szybciej udaje się go rozwiązać. Tak widzą to w firmie Cisco, która przeprowadziła badanie „2021 Security Outcomes Study”.

Na pytanie zadanie podmiotom z sektora MŚP, w jakich aspektach ekosystemu cyberbezpieczeństwa udaje im się odnieść sukces, najwięcej respondentów wskazało na zdolność zachowania zgodności z regulacjami (47 proc. odpowiedzi), bezpieczny rozwój biznesu (44 proc.) i zyskanie zaufania kadry kierowniczej (44 proc.). Najtrudniej natomiast jest im ograniczyć nieplanowane zadania (34 proc.) oraz zaskarbić sobie przychylność pracowników (36 proc.).

– Procedury z zakresu bezpieczeństwa mogą być niekiedy odbierane przez pracowników jako dodatkowe, kłopotliwe zadanie. Aktualizacje systemu zabierają czas, podobnie jak robienie backupu czy logowanie dwuetapowe. Zadaniem ekspertów IT jest stworzenie przyjaznego środowiska, w którym zespoły będą sprawnie wykonywać swoje obowiązki, ale też zwiększanie świadomości co do skutków cyberataków – mówi Artur Czerwiński, dyrektor techniczny w Cisco Polska.

Według uczestników badania do współpracy z zespołami IT może zachęcić pracowników firm MŚP: proaktywne aktualizowanie infrastruktury IT, efektywne wykorzystanie automatyzacji, zapewnienie odpowiedniego budżetu na te cele (co jednak nie jest łatwe) i zrozumienie znaczenia cyberochrony. Eksperci Cisco podkreślają, że bezpieczeństwo jest ważne dla każdej firmy, niezależnie od jej rozmiaru. Przestępcy nie biorą za cel ataków jedynie największych graczy na rynku.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IWA

Polecane