Jak napisać bezkonkurencyjne CV

15-08-2017, 22:00

Opracowanie curriculum vitae stanowi nie lada wyzwanie, szczególnie jeśli rekruterzy zwracają uwagę na inne aspekty, niż kandydaci.

Pierwszym krokiem do znalezienia nowego miejsca zatrudnienia jest napisanie CV. Jak powinno ono wyglądać, sprawdziła firma rekrutacyjna Michael Page, badająca opinie na ten temat zarówno wśród rekruterów, jak i kandydatów. Okazuje się, że zdania bywają podzielone. Wymienianie wszystkich stanowisk zajmowanych w jednej firmie jest ważne dla 97 proc. rekruterów, dzięki temu dowiadują się, jak rozwijała się kariera kandydata w danym przedsiębiorstwie. Zdaniem ubiegających się o posadę jest to niepotrzebne, uważa tak co trzeci pytany. Ponadto 14 proc. kandydatów twierdzi, że fakt, iż pracowali w jednej firmie przez ponad dwa lata, jest nieistotny.

Z perspektywy pracodawców jest odwrotnie, lojalność jest przez nich wciąż doceniana. Dlatego aż 94 proc. rekruterów zwraca uwagę na tę informację i podkreśla, że w CV jest to czynnik wyróżniający. Co więcej, niezbędnym punktem każdego curriculum vitae jest lista podstawowych obowiązków. Jest to ważne aż dla 100 proc. rekruterów. Dlaczego? Ponieważ w zależności od firmy stanowiska o tej samej nazwie, mogą oznaczać zupełnie coś innego. Warto również opisać krótko swoje zawodowe osiągnięcia i przedstawić konkretne liczby. Doceni to aż 94 proc. zatrudniających.

Kandydatom opłaci się także dodanie do CV opisu ciekawego projektu, w którym brał udział. Szczególnie jeśli ma on związek ze stanowiskiem, na które aplikuje. Taki pomysł spodoba się aż 88 proc. rekruterów. Jeśli chodzi o fotografię, profesjonalne zdjęcie jest wisienką na torcie naszego wizerunku. Mimo, że wielu kandydatów sądzi, że niezamieszczenie jej chroni go przed stereotypowymi osądami czy dyskryminacją, należy pamiętać o tym, że w dobie mediów społecznościowych warto wziąć sprawy w swoje ręce. 79 proc. rekruterów zgadza się ze stwierdzeniem, że fotografia wyróżnia CV aplikanta. Ponadto warto dodać, że aż 79 polskich rekruterów zatrudniło kandydata znalezionego w social mediach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jak napisać bezkonkurencyjne CV