Jak napisać bezkonkurencyjne CV

opublikowano: 15-08-2017, 22:00

Opracowanie curriculum vitae stanowi nie lada wyzwanie, szczególnie jeśli rekruterzy zwracają uwagę na inne aspekty, niż kandydaci.

Pierwszym krokiem do znalezienia nowego miejsca zatrudnienia jest napisanie CV. Jak powinno ono wyglądać, sprawdziła firma rekrutacyjna Michael Page, badająca opinie na ten temat zarówno wśród rekruterów, jak i kandydatów. Okazuje się, że zdania bywają podzielone. Wymienianie wszystkich stanowisk zajmowanych w jednej firmie jest ważne dla 97 proc. rekruterów, dzięki temu dowiadują się, jak rozwijała się kariera kandydata w danym przedsiębiorstwie. Zdaniem ubiegających się o posadę jest to niepotrzebne, uważa tak co trzeci pytany. Ponadto 14 proc. kandydatów twierdzi, że fakt, iż pracowali w jednej firmie przez ponad dwa lata, jest nieistotny.

Z perspektywy pracodawców jest odwrotnie, lojalność jest przez nich wciąż doceniana. Dlatego aż 94 proc. rekruterów zwraca uwagę na tę informację i podkreśla, że w CV jest to czynnik wyróżniający. Co więcej, niezbędnym punktem każdego curriculum vitae jest lista podstawowych obowiązków. Jest to ważne aż dla 100 proc. rekruterów. Dlaczego? Ponieważ w zależności od firmy stanowiska o tej samej nazwie, mogą oznaczać zupełnie coś innego. Warto również opisać krótko swoje zawodowe osiągnięcia i przedstawić konkretne liczby. Doceni to aż 94 proc. zatrudniających.

Kandydatom opłaci się także dodanie do CV opisu ciekawego projektu, w którym brał udział. Szczególnie jeśli ma on związek ze stanowiskiem, na które aplikuje. Taki pomysł spodoba się aż 88 proc. rekruterów. Jeśli chodzi o fotografię, profesjonalne zdjęcie jest wisienką na torcie naszego wizerunku. Mimo, że wielu kandydatów sądzi, że niezamieszczenie jej chroni go przed stereotypowymi osądami czy dyskryminacją, należy pamiętać o tym, że w dobie mediów społecznościowych warto wziąć sprawy w swoje ręce. 79 proc. rekruterów zgadza się ze stwierdzeniem, że fotografia wyróżnia CV aplikanta. Ponadto warto dodać, że aż 79 polskich rekruterów zatrudniło kandydata znalezionego w social mediach.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane