Jak powstał ranking Giełdowa Spółka Roku 2012

KZ
opublikowano: 12-03-2013, 00:00

Już po raz 14. specjaliści rynku kapitałowego stworzyli ranking spółek z głównego parkietu GPW.

Na zlecenie „PB” TNS Polska przepytał ponad 180 specjalistów, którzy mają wpływ na decyzje inwestorów — analityków, doradców i maklerów. Oceniali oni spółki giełdowe w następujących kategoriach: kompetencje zarządu, jakość produktów i usług, relacje inwestorskie, perspektywy rozwoju. Mieli też za zadanie odpowiedzieć, czy — ich zdaniem — każda ze spółek odniosła sukces w 2012 r. Na podstawie ocen w pięciu kategoriach powstał główny ranking. To jedyne takie zestawienie na rynku. Dane są porównywalne, bo reguły nie zmieniają się od wielu lat.

Badani reprezentują domy i biura maklerskie, towarzystwa ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne i inwestycyjne, departamenty kapitałowe banków oraz firmy konsultingowe z całego kraju. Ankietowani odpowiadają na pytania w specjalnym sondażu telefonicznym, który na zlecenie redakcji przeprowadza TNS Polska.

W sondażu przeprowadzonym w grudniu 2012 i styczniu 2013 r. uczestniczyło 184 respondentów — 87 analityków, 47 doradców i 50 maklerów. Obiektem ich oceny były wszystkie spółki notowane na GPW w 2013 r. Każdą spółkę oceniało przynajmniej czterech, a średnio po kilkunastu specjalistów. Uczestnik sondażu oceniał przeciętnie 30 spółek, które wybraliśmy tak, by najlepiej dopasować je do zakresu obowiązków i zainteresowań specjalistów.

Oceny wystawiano w 7-punktowej skali, według zasady: im korzystniejsza ocena, tym większa liczba przydzielanych spółce punktów. Wyniki sondażu były uszeregowane według wartości średniej ocen. Dla większej przejrzystości podrankingów i rankingu ogólnego średnie ocen były przeliczone na skalę 100-punktową. W najbliższych wydaniach „PB” i w serwisie pulsinwestora.pb.pl prezentować będziemy oceny spółek w poszczególnych kategoriach. Przedstawimy także te, które analitycy najchętniej poleciliby znajomym jako obiecującą inwestycję.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane