Jak przekuć porażkę w sukces?

Monika Godlewska
28-11-2005, 00:00

Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne, mimo ogromnych inwestycji i doskonale wyszkolonego personelu, doznają porażki?

Jestem przekonana, że sukces czy porażka firmy zależą bezpośrednio od możliwości menedżerów działu sprzedaży i marketingu oraz osób zarządzających firmą. A one wiążą się bezpośrednio z przekonaniami i świadomością osób odpowiadających za wyniki sprzedaży. Dlatego coraz powszechniejsze stają się szkolenia psychologiczne mające odblokować świadomość tych osób.

Pracownicy działu sprzedaży za swe niepowodzenia obarczają krótką obecność firmy na rynku, niewłaściwy marketing czy silną konkurencję. Tymczasem największa odpowiedzialność za wyniki sprzedaży spoczywa na nich samych, bo tylko oni mogą doprowadzić do rozkwitu firmy lub też do jej upadku.

Wiara w sukces to połowa sukcesu — głosi jedno z popularnych stwierdzeń. Osobiście uważam, że to nawet 99 proc. sukcesu. Dlatego pozbycie się nieodpowiednich, negatywnych i zachowawczych przekonań, które blokują zdobywanie nowych klientów, jest bardzo ważne. Kiedy pracownicy działu sprzedaży nauczą się pozytywnie myśleć o klientach i sytuacji w firmie, automatycznie odblokują swą energię i tym samym zyskają nowe kontrakty.

Niestety, bezsensownie wypowiadane słowa, że nie będzie możliwości zrealizowania budżetu czy też że nie uda się zawrzeć tak dużego kontraktu, wpływają bezpośrednio na porażki biznesowe. Jeśli coś może się nie udać, na pewno się nie uda. Gdy pracownik działu sprzedaży od razu twierdzi, że nie ma szans podpisania kontraktu, tak się zapewne stanie.

Dlatego tak ważne są słowa wypowiadane bez kontroli przez pracowników działu sprzedaży. Należy jak najszybciej je wyeliminować i zacząć myśleć pozytywnie. Tak więc drodzy menedżerowie: jeśli myślicie, że nic nie potraficie — macie rację. Jeśli sądzicie, że się nie uda — też macie rację. A jeśli uważacie, że wszystko możecie — również macie rację.

Monika Godlewska, dyrektor HR w FPA Group, firmie świadczącej usługi outsourcingowe w zakresie księgowości oraz kadr i płac, mgodlewska@ fpa-group.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Monika Godlewska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Jak przekuć porażkę w sukces?