Jak przyciągnąć praktykanta

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 24-02-2015, 00:00

Staże to dobry sposób na pozyskanie pracowników. Jednak ich organizacja wymaga czasu i zaplanowania obowiązków nowej osoby.

Pracodawcy coraz chętniej przyjmują na staże i praktyki młodych ludzi. Nic w tym dziwnego. Dzięki nim firma ma okazję sprawdzić ewentualnych przyszłych kandydatów do pracy w rzeczywistych sytuacjach, a także uzupełnić braki kadrowe, np. w okresie urlopowym. Wioleta Wąsik, talent manager w Grupie Żywiec, twierdzi też, że stażysta daje firmie świeże spojrzenie na wiele spraw, również biznesowych. Jednak przyciągnięcie wartościowego stażysty nie jest łatwym zadaniem.

Podobnie jak w rekrutacji pracowników, tak i w rekrutacji stażystów na pracodawców czeka wiele wyzwań. Między innymi związanych z odpowiednim przygotowaniem ogłoszenia czy kontaktem z kandydatem na każdym etapie rekrutacji. Według ekspertów z eRecruitment Solutions, dobry staż zaczyna się od ogłoszenia.

— Trzeba zadbać o jego jakość. Oferty pracy, które są czytelne, ciekawie skonstruowane, mają jasny przekaz, a także informacje o korzyściach, jakie będzie miał kandydat z udziału w stażu, z pewnością przyciągną uwagę — twierdzi Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions. Równie istotne jest precyzyjne określenie wymagań wobec stażysty, zakresu obowiązków, czasu trwania stażu i ewentualnego wynagrodzenia.

— W przypadku studentów i świeżych absolwentów największy akcent należy położyć na perspektywę rozwoju i szanse na zatrudnienie po odbyciu okresu przewidzianego w programie — podkreśla Marcin Sieńczyk. Pracodawca, dla którego liczy się opinia kandydatów, nie powinien również zapominać o jakości firmowej strony www i zakładki „Kariera”.

Jeśli prowadzona jest niedbale, a zamieszczone oferty są nieaktualne, to kandydat nie wyśle do danej firmy swojej aplikacji. Natomiast rozmowa kwalifikacyjna zdaniem, Wiolety Wąsik, powinna przede wszystkim opierać się na sprawdzeniu motywacji, zainteresowań i pomysłów na karierę kandydatów.

— Właśnie to w dużej mierze determinuje późniejsze odnalezienie się w roli stażysty i skuteczne realizowanie zadań — dodaje przedstawicielka Poczty Polskiej. Dobrze zorganizowany staż jest właściwie zakończony. Nawet jeśli firma nie zatrudni stażysty czy praktykanta, rekruterzy powinni pozostać z nim w kontakcie.

Dobrą praktyką jest przesyłanie informacji o tym, co dzieje się w firmie, i zapraszanie do nowych rekrutacji. Cennym źródłem informacji o jakości staży są ankiety on-line, które kandydaci wypełniają po ich odbyciu. To bezcenne źródło wiedzy, na co zwracać uwagę i jak zachęcić przyszłych kandydatów do aplikowania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu