Jak sobie poradzić ze świąteczną gorączką

opublikowano: 06-12-2019, 11:34

Grudzień to w handlu najgorętszy miesiąc. Jak z zakupowym szałem radzą sobie sklepy, e-sklepy, galerie handlowe i listonosze?

Zgodnie z wynikami badania Deloitte Polacy na bożonarodzeniowe prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi przeznaczą w tym roku średnio 1 521 zł. Jest to o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. 36 proc. z tej kwoty, czyli około 550 zł, wydamy na prezenty, wśród których jak zwykle najpopularniejsze są kosmetyki i perfumy oraz książki i czekoladki.

Deloitte podaje, że prawie 70 proc. pieniędzy wydamy w tak zwanym kanale stacjonarny, czyli w zwykłych sklepach, marketach, galeriach handlowych i restauracjach, a resztę - w sklepach internetowych. Część z nas zakupy świąteczne będzie robić w ostatniej chwili, a inni zaczęli je już w listopadzie. A kiedy przygotowania do świąt zaczynają się w firmach, które nam to wszystko sprzedadzą?

O tym, jak wyglądają przygotowania w sklepach spożywczych - od tych za rogiem po duże hipermarkety - rozmawiałem z Markiem Lipką, dyrektorem handlowym w Carrefour Polska. O przygotowaniach galerii handlowych do zakupowego szaleństwa opowiedziała Anna Marchalek, dyrektor zarządzająca w Gemini Holding. Michał Bonarowski z Allegro opowiedział m.in. o tym, co na święta kupują użytkownicy największej w polskim internecie platformy sprzedażowej, a Rafał Markowski z Poczty Polskiej podzielił się tym, w jaki sposób z wzmożonym ruchem przedświątecznym radzi sobie państwowy operator. 

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania na www.pb.pl/dosluchania i w Twojej aplikacji podcastowej (np. na Spotify lub w Lectonie).

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane