Jak wygrać z rozpraszaczami

opublikowano: 14-05-2019, 22:00

Ponad połowa milenialsów chce pracować w otwartych przestrzeniach — mimo negatywnie ocenianych bodźców, które tam na nich czyhają.

Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia zwracają uwagę, że hałas, nawet jeśli nie uszkadza słuchu, jest szkodliwy dla człowieka i negatywnie wpływa na jego mózg. Tymczasem z raportu globalnej firmy telekomunikacyjnej Plantronics wynika, że aż 52 proc. przedstawicieli pokolenia Z, czyli urodzonych po 2000 r., uważa, że są najbardziej produktywni, kiedy pracują w głośnym otoczeniu. Natomiast 60 proc. reprezentantów powojennego wyżu potrzebuje absolutnej ciszy w biurze.

Jaki jest największy rozpraszacz uwagi w otwartych przestrzeniach typu open space? Hałaśliwi koledzy z biura. Ponad połowa badanych pracowników twierdzi, że harmider przeszkadza im w prowadzeniu rozmów telefonicznych i utrzymaniu koncentracji na zadaniach zleconych przez szefa. Jednak 56 proc. milenialsów (urodzeni między 1980 a 2000 r.) preferuje biura open space. W przypadku przedstawicieli wspomnianego pokolenia Z oraz X (urodzeni między 1965 a 1980 r.) i powojennego wyżu jest to odpowiednio: 55, 47 i 38 proc. Autorzy raportu podkreślają, że pracownicy w biurach bylibybardziej wydajni, gdyby ich przełożeni podejmowali więcej działań eliminujących negatywne bodźce. Warto, aby w tym celu współpracowali z szefami działów IT, HR i administracji budynku.

— Obecnie miliony ludzi z generacji Z wchodzi na rynek pracy. Ich styl działania jest zupełnie inny niż poprzednich pokoleń. Aktualnie aż cztery generacje pracują pod jednym dachem. Przedsiębiorcy powinni zastanowić się, jak tworzyć produktywne miejsca pracy, aby ich podwładni mogli jak najlepiej ze sobą współpracować — podkreśla Jeanne Meister, założycielka Future Workplace, firmy doradczo-badawczej z branży HR.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane