Jak wygrać z rozpraszaczami

opublikowano: 14-05-2019, 22:00

Ponad połowa milenialsów chce pracować w otwartych przestrzeniach — mimo negatywnie ocenianych bodźców, które tam na nich czyhają.

Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia zwracają uwagę, że hałas, nawet jeśli nie uszkadza słuchu, jest szkodliwy dla człowieka i negatywnie wpływa na jego mózg. Tymczasem z raportu globalnej firmy telekomunikacyjnej Plantronics wynika, że aż 52 proc. przedstawicieli pokolenia Z, czyli urodzonych po 2000 r., uważa, że są najbardziej produktywni, kiedy pracują w głośnym otoczeniu. Natomiast 60 proc. reprezentantów powojennego wyżu potrzebuje absolutnej ciszy w biurze.

Jaki jest największy rozpraszacz uwagi w otwartych przestrzeniach typu open space? Hałaśliwi koledzy z biura. Ponad połowa badanych pracowników twierdzi, że harmider przeszkadza im w prowadzeniu rozmów telefonicznych i utrzymaniu koncentracji na zadaniach zleconych przez szefa. Jednak 56 proc. milenialsów (urodzeni między 1980 a 2000 r.) preferuje biura open space. W przypadku przedstawicieli wspomnianego pokolenia Z oraz X (urodzeni między 1965 a 1980 r.) i powojennego wyżu jest to odpowiednio: 55, 47 i 38 proc. Autorzy raportu podkreślają, że pracownicy w biurach bylibybardziej wydajni, gdyby ich przełożeni podejmowali więcej działań eliminujących negatywne bodźce. Warto, aby w tym celu współpracowali z szefami działów IT, HR i administracji budynku.

— Obecnie miliony ludzi z generacji Z wchodzi na rynek pracy. Ich styl działania jest zupełnie inny niż poprzednich pokoleń. Aktualnie aż cztery generacje pracują pod jednym dachem. Przedsiębiorcy powinni zastanowić się, jak tworzyć produktywne miejsca pracy, aby ich podwładni mogli jak najlepiej ze sobą współpracować — podkreśla Jeanne Meister, założycielka Future Workplace, firmy doradczo-badawczej z branży HR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy