Jakość ma swoją cenę

Materiał partnera sekcji
opublikowano: 27-11-2012, 00:00

KOMENTARZ PARTNERA

DOMINIK PISKORSKI Dyrektor zarządzający ds. Produktów Betonowych w CRH Polska, członek rad nadzorczych Polbruk S.A., Grupa Prefabet S.A., Grupa Silikaty Sp. z o.o.

Kiedy firma podnosi ceny swoich produktów, otoczenie rzadko ma świadomość, jak bardzo złożone są przyczyny tego, zdawałoby się, prostego ruchu. Dobrym przykładem jest spółka Polbruk — lider polskiego rynku kostki, dla której polityka cenowa jest elementem strategii zrównoważonego rozwoju. Optymalizując działanie firmy w warunkach spowolnienia, nie można iść na kompromis w takich obszarach jak jakość produktów, bezpieczeństwo pracy i ekologia.

Polbruk SA działa już od dwudziestu lat, ma 18 zakładów i 26 linii produkcyjnych.

Zatrudnia 600 pracowników. Markę wiodącego dostawcy kostki brukowej i betonowych elementów drogowych w Polsce Polbruk buduje w oparciu o jakość produktów, potwierdzaną certyfikatami i licznymi nagrodami. Nie chce i nie będzie na niej oszczędzać, a to ma wpływ na politykę cenową. Tym bardziej że koszty produkcji stale idą w górę. Niezbędne do rynkowego rozwoju, akceptowalne wskaźniki rentowności wymuszają zatem korektę cen w 2013 r. Patrząc szerzej, jest to korzystne dla naszych klientów, którzy chcą mieć naprzeciw siebie stabilnego partnera, inwestującego w nowoczesne technologie i wprowadzającego innowacje.

Trzeba zauważyć, że firmy w branży budowlanej od dłuższego czasu działają pod presją kryzysu. Aby utrzymać płynność finansową, niektóre z nich decydują się na sprzedaż poniżej bieżących kosztów produkcji. Dziś kluczowe jest elastyczne dopasowanie potencjału produkcyjnego do zmieniającego się popytu.

Myślę, że większość producentów na rynku kostki, a także materiałów ściennych, które również borykają się z problemem drastycznego spadku rentowności, zorientowała się już, że obniżanie cen ma sens tylko w przypadku, gdy idzie w parze z obniżaniem kosztów produkcji dzięki np. nowej technologii. W przeciwnym razie jest to krótka droga do przepaści.

Tekst odzwierciedla własne poglądy autora

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera sekcji

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu