Jakubiak sprzedaje trzy browary

Właściciel Ciechana, Bojanowa i Lwówka chce uzyskać za nie 108 mln zł. Z powodu polityki nie ma czasu na biznes.

Portal wiadomoscihandlowe.pl donosi, że Marek Jakubiak, twórca Browarów Regionalnych Jakubiak i poseł Kukiz’15, wystawił na sprzedaż trzy browary — za Ciechana chce dostać 60 mln zł, za Lwówek — 20 mln zł, a Bojanowo — 28 mln zł, zaś wśród zainteresowanych mają być inwestorzy z Chin i Stanów Zjednoczonych. O poszukiwaniu inwestorów (w różnych konfiguracjach) biznesmen mówi od dwóch lat, ale chodziło o inne podmioty. W sierpniu w 2016. r. tłumaczył w rozmowie z „PB”, że chce sprzedać inny z browarów — Biskupiec, zaś dla browaru w Darłowie stworzyć konsorcjum inwestorów. Teraz w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl tłumaczy, że te dwie rozpoczęte inwestycje oraz polityka pochłaniają go na tyle mocno, że nie jest w stanie poświęcać biznesowi tyle czasu, co wcześniej. Na rynku piwa z udziałami rzędu 90 proc. króluje niepodzielnie w Polsce trzech globalnych graczy — Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg. Powszechnie uważa się jednak, że to małe regionalne piwa wywołały rewolucję, do której przystąpili także najwięksi, zaopatrując się w lokalne marki i eksponując je na półkach.

OJCIEC REWOLUCJI: Marek Jakubiak to jeden z twórców sukcesu regionalnych browarów. Szacuje się, że łącznie małe, rzemieślnicze i lokalne browary mogą mieć nawet 10 proc. wartego ponad 15 mld zł polskiego rynku piwa.
Zobacz więcej

OJCIEC REWOLUCJI: Marek Jakubiak to jeden z twórców sukcesu regionalnych browarów. Szacuje się, że łącznie małe, rzemieślnicze i lokalne browary mogą mieć nawet 10 proc. wartego ponad 15 mld zł polskiego rynku piwa. Fot. Marek Wiśniewski

— To może być właśnie opcja dla któregoś z dużych graczy, żeby poszerzyć portfel. Nie spodziewałbym się natomiast, że zainwestuje tu mniejszy browar. Choć rynek przez lata mocno się rozwijał, to widać tu duże zagęszczenie i najmniejsi muszą konkurować z gigantami. Rozwijają się też browary restauracyjne, więc podmiotów jest coraz więcej, a łączne spożycie piwa w Polsce doszło już — zdaniem w zasadzie całej branży — do sufitu — mówi jeden z inwestujących w branżę spożywczą.

Inwestorzy finansowi trzymali się od mniejszych browarów z daleka. W przypadku Marka Jakubiaka dochodzi do tego kwestia polityki. Jako poseł i działacz partii może — zdaniem niektórych przedstawicieli funduszy inwestycyjnych, którzy kiedyś już przyglądali się projektom jego browarów — odstraszać część potencjalnych inwestorów.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Jakubiak sprzedaje trzy browary