Japończycy zdecydowali się na tak radykalny krok po tym, jak doszło do awarii trzech silników spowodowanych korozją i pęknięciami łopatek turbin.

ANA, właściciel największej na świecie floty Boeingów 787 Dreamliner, zapowiada, że wymiana silników na nowe, wyposażone w nowe łopatki, może potrwać nawet 3 lata.
Rzecznik Rolls-Royce Holdings poinformował, że spółka wymieni łopatki w silnikach Dreamlinerów ANA w krótkim czasie. Dodał, że Rolls-Royce zaczął produkcję łopatek nowego projektu, które będą gotowe do końca roku.
Prezes Rolls-Royce’a, Warren East, tłumaczy, że „intensywne” wykorzystywanie Dreamlinerów przez ANA spowodowało, że łopatki w turbinach silników zużywały się szybciej niż zwykle.
Silnik Rolls-Royce Trent 1000 kosztuje ok. 20 mln USD. W Boeingach 787 Dreamliner montowany jest jeszcze jeden typu silnika, GEnx.