Do twojej floty wybraliśmy…
Hondę Civic 5D 1,8 i-VTEC z manualną skrzynią biegów w wersji Comfort za 74 900 zł.
Nowy Civic to duży i wygodny kompakt. Słabszy silnik – ten stukonny – to zdecydowanie za mało. Głównie dlatego, że Civic nie jest tani, nie wypada, by jak tanie auta przyspieszał. Stawiamy na 1,8 i 143 KM. Tym bardziej, że różnica w cenie to 5000 zł. To dobra cena za dodatkowe 43 KM, tym bardziej, że rumaki te są Civicowi bardzo potrzebne. Odpuszczamy automat. Wymaga dopłaty – 4 tys. zł, a naszym zdaniem lepiej te pieniądze przeznaczyć na dodatkowe wyposażenie, bo ręczna zmiana biegów w hondach to czysta przyjemność – nawet w mieście. Skrzynie pracują bardzo precyzyjnie. Rezygnujemy z najtańszej opcji wyposażenia, bo nie wydaje się nam, że ktokolwiek na nią postawi. Cóż, takie auto bez klimatyzacji i radia to pomyłka. Proponowany przez nas pakiet Comfort jest optymalny – choć brakuje bluetootha.
Miejsce
Bagażnik mieści 277 litrów
Wyjątkiem jest Civic w wersji Executive. Tu bagażnik pomieści o 10 l mniej, bo tyle zajmuje w nim głośnik niskotonowy. Po złożeniu tylnej kanapy Civic dysponuje 1210 l (wersja Executive – 1200 l).
Wyposażenie
S. Tak się dzieje w świecie motoryzacyjnym, że podstawowe wyposażenie staje się coraz bogatsze. Ale tylko jeśli idzie o bezpieczeństwo. Tak jest i w przypadku prezentowanej Hondy. Najtańszy Civic ma na pokładzie dwie przednie poduszki (pasażera z możliwością dezaktywacji). Są również poduszki boczne i kurtyny. Do kompletu pakiet systemów: ABS ze wspomaganiem siły hamowania, stabilizacji toru jazdy (VSA), wspomagania ruszania na wzniesieniu oraz monitorujący ciśnienie w oponach.
Pasy, rzecz jasna z napinaczami (dwustopniowymi), Isofix, trzy tylne zagłówki i immobiliser. Podstawowe wyposażenie to również: centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, kolorowy wielofunkcyjny wyświetlacz, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu oraz system start/stop (dwa ostatnie przy przekładniach manualnych).
Do kompletu brakuje klimatyzacji (nawet manualnej). Szyby elektrycznie sterowane (z przodu i z tyłu), kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy. Brakuje radia. Tylna kanapa składana i dzielona (60/40). Są też światła do jazdy dziennej (LED) i system HSS (automatycznie steruje światłami drogowymi). Civic w wersji S spoczywa na 15-calowych aluminiowych obręczach. Zamiast koła zapasowego ma zestaw naprawczy. Ceny katalogowe tak wyposażonej Hondy Civic to: 64 900 zł (silnik 1,4 l) i 69 900 zł (silnik 1,8). Czyni to z tej propozycji zupełnie niewartą uwagi.
Comfort. To najrozsądniej skrojona oferta. W porównaniu do wersji S jest oczywiście droższa (o 4300 zł w przypadku silnika 1,4 i o 5000 zł w przypadku silnika 1,8). Ale ta inwestycja się opłaca. Za dodatkowe pieniądze wyposażenie Civica to komplet z pakietu „S” oraz: półka bagażnika (tak, tak, w najtańszym pakiecie jej nie ma), automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylna wycieraczka, uchwyty na napoje z przodu, dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika. W konsoli centralnej jest radio (z CD, MP3 i możliwością podłączenia iPoda) z czterema głośnikami i sterowaniem w kierownicy. Standardową antenę dachową zastępuje w tej wersji lanserska – w kształcie płetwy rekina. Całości dopełniają 16-calowe alufelgi.
Sport. Nazwa pakietu zobowiązuje. Mamy zatem komplet z wersji Comfort, ale spoczywający na 17-calowych kołach (oczywiście alu) i nieco wzmocniony układ hamulcowy. Podczas gdy w dwóch tańszych pakietach na przedniej osi zamontowano 15-calowe tarcze, w wersji Sport są 16-calowe. Pojawia się również autoalarm, na tylnej kanapie centralny podłokietnik. Są światła przeciwmgłowe, skórzana kierownica i skórzany drążek zmiany biegów. Klimatyzacja – dwustrefowa (ale tylko przy silniku 1,8), czujnik deszczu i światła. System audio wzbogacony o dwa głośniki (wysokotonowe). Do tego kamera cofania, zdalne domykanie szyb i możliwość elektrycznego złożenia bocznych lusterek. Bagażnik bogatszy o gniazdo 12V, a wnętrze o tzw. dyskretne oświetlenie. Ceny Civica Sport to: 73 200 zł (1,4) i 79 400 zł (1,8).
Executive. To pakiet zarezerwowany dla silnika 1,8. Jest drogi (ceny od 92 900 zł) i ma to, co wersja Sport oraz ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewane fotele i skórzaną tapicerkę. Kamera cofania jest wzbogacona o czujniki parkowania (przód, tył), lusterko wsteczne – fotochromatyczne, w podsufitce – schowek na okulary. Nieco lepszy jest też zestaw audio (wzbogacony o subwoofer). Do kompletu bluetooth z zestawem głośnomówiącym, a także wielkie panoramiczne okno dachowe i przyciemnione fabrycznie tylne szyby.
Warto kupić, bo…
To sprawdzona konstrukcja. Honda nie rewolucjonizuje, lecz skutecznie usprawnia. Kto lubił ósmą generacje Civica, ten pokocha i dziewiątą. Honda prowadzi akcję promocyjną. Nowego Civica można kupić z rabatem nawet 6,5 tys. zł i tańszym ubezpieczniem. To duże auto. Choć aparycja tego nie zapowiada, miejsca w kabinie jest naprawdę sporo.
Trzeba pamiętać, że…
W nowym Civicu nie poprawiono widoczności do tyłu. Na rynku nie brakuje tańszych kompaktów. Wszystkie wersje mają system start/stop. Nie masz wyjścia, musisz być „ekologiczny”.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 74 900 zł.
Na kredyt: miesięczna rata 1474,33 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt samochodowy w banku BNP Paribas. Kwota kredytu – 59 920 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,74 proc., prowizja jednorazowa – 1 proc. Nie ma obowiązku wykupienia ubezpieczenia. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 23.05.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 1389,00 zł.
20 proc. proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 14 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1094,00 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 43 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.
Podobne u konkurencji*
Toyota Auris 1,6 Valematic 130 KM Premium+ Kia Cee’d – 1,6 GDI 135 KM L VW Golf – 1,4 TSI 122 KM Highline Opel Astra – 1,4 Turbo 140 KM Enjoy Ford Focus – 1,6 Ecoboost 150 KM TrendSport
69 900 zł 68 990 zł 76 620 zł 80 500 zł 77 850 zł
*auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.
*Symulacja nie jest ofertą handlową.
Czy wiesz, że…
Na początku 2013 r. trafi do sprzedaży Civic z zupełnie nowym silnikiem diesla. To jednostka 1,6 I-DTEC. Silnik ten ma mieć moc 115 KM. I choć ceny na razie są owiane tajemnicą, można przypuszczać, że właśnie ten silnik będzie najchętniej wybierany do flot.
Silnik benzynowy
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, 16-zaworowy, dostępny wyłącznie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.
1,4 i-VTEC
poj. 1339 ccm moc 100 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,8 tys. obr./min) 127 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,0 s prędkość maksymalna 187 km/h spalanie: w cyklu miejskim 6,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,7 l/100 km
Silnik rzędowy, czterocylindrowy,16-zaworowy, dostępny z6-stopniową manualną skrzyniąbiegów lub pięciobiegowymautomatem. Napęd na przedniekoła.
1,8 i-VTEC
poj.1390 ccmmoc142 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,3 tys. obr./min)174 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s
z automatem11,4 s
prędkość maksymalna 215 km/hz automatem201 km/hspalanie: w cyklu miejskim 7,6 l/100 kmz automatem 8,7 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 5,2 l/100 kmz automatem 5,0 l/100 km