Jedna trzecia MSP eksportuje

SW
opublikowano: 28-05-2012, 00:00

Małe firmy szukają szans na dywersyfikację przychodów i wyższe marże. Znajdują je na zagranicznych rynkach.

Przychody z eksportu stanowią dobre uzupełnienie ogólnych przychodów przedsiębiorstw. Prawie jedna trzecia firm z sektora MSP deklaruje regularny eksport swoich produktów na rynki zagraniczne oraz chce się dalej w tym obszarze rozwijać, jak wynika z badania Bibby MSP Index, przeprowadzonego przez Bibby Financial Services oraz Instytut Keralla Research.

Dla większości eksporterówodbiorcy zagraniczni to szansa na dywersyfikację źródeł przychodu, a tym samym uniezależnienie się od sytuacji na rynku lokalnym. Dla 60 proc. firm sprzedaż eksportowa przynosi nie więcej niż 1/3 całości sprzedaży. Przedsiębiorcy cenią sobie również możliwości zwiększenia marż dzięki współpracy z zagranicznymi kontrahentami. Blisko połowa ankietowanych zadeklarowała również wspomaganie się produktami wspierającymi transakcje. Jednym z takich produktów jest faktoring.

Jednak, jak mówi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services, zaledwie 10 proc. badanych firm stosuje finansowanie w postaci faktoringu eksportowego.

— To jeszcze niewielki procent w porównaniu z innymi rynkami, na których działamy. Patrząc na dynamiczny wzrost faktoringu międzynarodowego na świecie i doświadczenia naszych innych oddziałów, to właśnie w faktoringu eksportowym widzimy szansę dla rozwoju polskich firm, a co za tym idzie — źródło wzrostu faktorów — twierdzi Krzysztof Kuniewicz.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 450 firm zatrudniających od 10 do 249 osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jedna trzecia MSP eksportuje