Jedzenie w prenumeracie

Pomysł na biznes: Cud Miód Box zarabia na dostarczaniu klientom pudełek pełnych żywności od polskich, lokalnych producentów

Joanna i Krzysztof Świtońscy mają po dwadzieścia kilka lat i są znudzeni tym, co można znaleźć w zwykłych sklepach spożywczych. Postanowili więc samodzielnie poszukać produktów, które spełnią ich wymagania. Ich pomysł rok temu przerodził się w firmę Cud Miód Box, wysyłającą klientom co miesiąc paczkę-niespodziankę z produktami spożywczymi od polskich producentów.

NIESPODZIANKA DLA ZDROWIA:
Zobacz więcej

NIESPODZIANKA DLA ZDROWIA:

Cud Miód Box Joanny i Krzysztofa Świtońskich to pudełko-niespodzianka, które co miesiąc trafia do subskrybentów, którzy nie wiedzą, co znajdą w środku. Ma być jednak zdrowo i lokalnie. WOJCIECH ROBAKOWSKI

— Okazało się, że w Polsce działa wielu drobnych, lokalnych producentów, którzy tradycyjnymi metodami wytwarzają zdrowe i smaczne jedzenie, bez polepszaczy i konserwantów — mówi Joanna Świtońska.

Docenili polskie

Chęć podzielenia się tym odkryciem ze światem była jednym z impulsów do założenia firmy. Dzisiaj Joanna i Krzysztof Świtońscy wciąż przeczesują internet, targi i jarmarki z żywnością w poszukiwaniu produktów wartych uwagi. Interesuje ich polskie pochodzenie i estetyczne opakowanie produktów, a także ich skład i smak.

— Zanim zaproponujemy cokolwiek naszym klientom, testujemy to sami — przekonuje Krzysztof Świtoński. Wybrane produkty co miesiąc pakują do pudełek i wysyłają klientom. Ich Cud Miód Box działa w popularnym ostatnio modelu subskrypcyjnym. Klient płaci miesięczny abonament i nie wie, co dostanie w zamian. Pudełko z lokalnymi przysmakami trafia do subskrybentów raz w miesiącu i za każdym razem jest inne. — Staramy się, żeby ani producenci, ani produkty się nie powtarzały — mówi Joanna Świtońska.

W dziesiątym pudełku znalazła się na przykład Grusztarda, czyli musztarda z gruszek firmy Wypas, francuskie makaroniki produkowane przez Sucre, wegański i bezglutenowy batonik Lewy sierpowy od firmy Zmiany zmiany, Pan czerwony, czyli smoothie z truskawek, malin i żurawiny wyprodukowane przez Fimaro oraz chrupiąca gryka Dobrej kalorii.

Wyszukiwanie wciąż nowych producentów to niemałe wyzwanie, ale też jest w czym wybierać. Na rynek wciąż wchodzą nowi. Niełatwo do nich dotrzeć, bo zwykle nie promują się, nie można też ich znaleźć w większych sieciach spożywczych. Często też trzeba się napracować, żeby ich przekonać do współpracy.

— Dzisiaj zdarza się jednak, że przychodzą sami — mówi Krzysztof Świtoński.

Po roku działania Cud Miód Box ma setki subskrybentów. Joanna i Krzysztof przygotowaniem i pakowaniem dla nich pudełek zajmują się sami. Tylko w okresach, kiedy zamówień jest więcej, pomagają im znajomi. Box można zamówić jednorazowo (wtedy kosztuje to 69 zł razem z kosztami przesyłki), na 3 miesiące w cenie 192 zł albo na pół roku za 374 zł.

Od listopada można także zamawiać pojedyncze produkty, które znalazły się we wcześniejszych boksach. Właściciele uruchomili również blog z przepisami kulinarnymi, które wykorzystują produkty przesyłane subskrybentom. W planach mają też alternatywne wersje subskrypcji — np. boksy dla bezglutenowców.

Coraz więcej boksów

Idea boksów subskrypcyjnych przyszła z Zachodu. W Stanach Zjednoczonych na podobnej zasadzie można zamówić pudełka pełne nie tylko spożywczych produktów, ale m.in. z kosmetykami, zabawkami dla dzieci, alkoholami czy gadżetami dla maniaków gier komputerowych. W Polsce też już pojawiają się takie inicjatywy, np. Be Glossy czy Shinybox — pudełka z kosmetykami, Pudło nie nudno z zabawkami dla dzieci, Fishbox, czyli paczka dla wędkarzy, czy Psia Paka, z produktami dla psów.

Mamy też Pyszną Paczkę, zawierającą gadżety kuchenne, składniki i przepisy, a także Zakuski, pudełko ze zdrowymi przekąskami. Powstała już także bezpośrednia konkurencja Cud Miód Boxa — Zdrowy Box, który ze swoją działalnością ruszył we wrześniu tego roku. Firma proponuje subskrybcję pudełka z produktami ekologicznymi. Jej strona internetowa do złudzenia przypomina Cud Miód Box.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jedzenie w prenumeracie