Jeśli już kompakt to…

DI
30-07-2010, 16:45

Samochody należące do segmentu C, powszechnie zwane „kompaktami”, są nieprzerwanie najpopularniejszym segmentem aut - nie tylko na rynku polskim. Uznawane są za pojazdy najbardziej uniwersalne, stąd tak duże zainteresowanie nimi kierowców.

W ostatnich latach w Polsce konkurencja pośród samochodów segmentu C jest niezwykle duża. Obok popularnych przedstawicieli marek niemieckich i francuskich, pojawili się też niczym nie ustępujący im reprezentanci producentów koreańskich.

Konkurencyjnie też prezentuje się utrata wartości poszczególnych modeli. W poniższej tabeli zestawienie dziesięciu  „kompaktów” najlepiej trzymających wartość po 3 latach eksploatacji (analiza dotyczy aut z silnikiem benzynowym o mocy około 100 KM).

Istotnym elementem odpowiedzialnym za zróżnicowanie wartości rezydualnej pojazdów należących do tego segmentu jest bez wątpienia ich cena. Warto zwrócić uwagę, iż różnica w cenie zakupu nowych samochodów w tym segmencie sięga nawet kilkunastu tysięcy złotych, podczas gdy różnice procentowe po 36 miesiącach eksploatacji to niewiele ponad 5 punktów procentowych. Po 3 latach użytkowania najwyższą wartość procentową zachowały Toyota Auris, oraz dwie marki francuskie: Peugeot i Renault. Jednakże ich wartość kwotowa jako  trzylatków, będzie i tak o kilka tysięcy niższa niż ostatnich w zestawieniu Volkswagena, Seata czy Opla. Niemniej jednak, w odniesieniu do zainwestowanej w nowy pojazd kwoty, to właśnie przy zakupie nowego aurisa straci się najmniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Jeśli już kompakt to…