Jeśli konferencja, to nie byle gdzie

Cena, obsługa, prestiż hotelu — co najbardziej liczy się dla organizatorów spotkań biznesowych?

Organizację konferencji dla pracowników, klientów i kontrahentów poza swoją siedzibą deklaruje 21 proc. firm. Zdecydowana większość spotkań biznesowych (prawie 70 proc.) odbywa się wiosną i jesienią, a najmniej (7 proc.) — latem. Przeważają wydarzenia, w których uczestniczy do 50 osób (44 proc.) — wynika z drugich ogólnopolskich badań przeprowadzonych przez hotel Narvil.

— By trafnie odpowiadać na potrzeby klientów biznesowych, musimy znać rynek, śledzić zachodzące w nim zmiany, poznawać tendencje. Wierzymy, że nasze badania są wartością dla całej branży — pomagają działom sprzedaży i marketingu w codziennej pracy z firmami — wskazuje Grażyna Kowalczyk, dyrektor generalny hotelu Narvil.

O wyborze oferty konferencyjnej decyduje — po pierwsze — cena (53 proc.), po drugie — łatwy i szybki dojazd (48 proc.), po trzecie — obsługa (44 proc.). Ważnym kryterium są także: atrakcyjne położenie obiektu (31 proc.) i przyzwyczajenie klienta (30 proc.). Nie bez znaczenia jest potwierdzona opiniami renoma placówki (20 proc.) i prestiż miejsca (19 proc.).

— Cena pozostaje najważniejszym czynnikiem. Niemniej jej waga spadła o 8 proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania — mówi Grażyna Kowalczyk.

Decyzji o miejscu spotkania nie podejmuje się ad hoc. Prawie 80 proc. klientów na określenie swoich potrzeb i poszukanie odpowiedniego ośrodka potrzebuje kilku miesięcy.

A jaki dzień tygodnia jest najlepszy na konferencję, szkolenie, integrację? To bez znaczenia — tak odpowiada 50 proc. uczestników i 42 proc. organizatorów po stronie firm, np. kadra menedżerska czy dział HR. W weekendy najchętniej brałoby udział w takich wydarzeniach 16 proc. pracowników. To samo deklaruje tylko 9 proc. reprezentantów przedsiębiorstw. Im większa spółka, tym bardziej skora jest do organizowania takich wydarzeń. Z pewnością nie celują w nie mikroprzedsiębiorstwa, co wynika głównie z ich skromnych budżetów.

Spotkania na zewnątrz urządza nie więcej niż 3 proc. takich podmiotów — ujawniła ubiegłoroczna edycja badania. W tym roku sondażem objęto tylko te podmioty, które w poprzedniej odsłonie ankiety zadeklarowały organizację konferencji w obiektach należących do innych podmiotów, np. w hotelach i ośrodkach szkoleniowych. Sześciu na 10 ankietowanych reprezentuje małe firmy (10-50 osób), co piąty — średnie przedsiębiorstwa (od 51 do 250 zatrudnionych), a co dziesiąty — duże (powyżej 250 pracowników). Ponad 40 proc. firm uczestniczących w badaniu prowadzi działalność usługową, trzy na 10 — przemysłową, co piąta — handlową. W produkcji rolnej specjalizuje się 7 proc. respondentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jeśli konferencja, to nie byle gdzie