Jest pierwszy zysk w historii

Małgorzata Grzegorczyk
16-10-2003, 00:00

Sony Ericsson, japońsko-szwedzki producent telefonów komórkowych, wreszcie jest na plusie. A ma być jeszcze lepiej.

Piąty na globalnym rynku producent telefonów komórkowych po raz pierwszy od połączenia spółek w październiku 2001 r. osiągnął kwartalny zysk. Pomogła mu w tym zwiększona sprzedaż nowych modeli telefonów. Trzeci kwartał przyniósł spółce 62 mln EUR (282,1 mln zł) zysku netto. W analogicznym okresie ubiegłego roku koncern poniósł 93 mln EUR (423,1 mln zł) straty.

Joint venture, w której Sony i Ericsson mają po połowie udziałów, udało się aż o 50 proc. zwiększyć sprzedaż, która w w trzecim kwartale wyniosła 1,3 mld EUR (5,9 mld zł). Bardzo dobrze, szczególnie w Europie i Japonii, sprzedawały się modele o zaawansowanej technologii, w tym aparat z kamerą cyfrową T610. Ogółem spółka znalazła nabywców na 7,1 mln telefonów, czyli o 42 proc. więcej niż przed rokiem. Sony Ericsson poprawił wyniki również dzięki usprawnieniu kanałów dystrybucji oraz podniesieniu wydajności. Japońsko-szwedzki koncern w całym drugim półroczu zamierza osiągnąć zysk i sprzedać więcej tańszych aparatów.

Przychody i liczba sprzedanych telefonów powinny też rosnąć w ostatnich trzech miesiącach roku — podała spółka w komunikacie.

Sony Ericsson planuje także zwiększenie udziału w światowym rynku z 5,5 proc., jakie zanotował w drugim kwartale, do około 7 proc. na koniec tego roku. Spółka ma jednak bardzo silną konkurencję. Siemens — bezpośredni rywal koncernu — osiągnął w tym okresie 7-proc. udział w rynku, a Samsung Electronics — 9,9-proc. Liderem na światowym rynku wciąż pozostaje Nokia, która od kwietnia do końca czerwca zdołała zwiększyć udział do 35,9 proc. Motorola, drugi producent, z 14,6-proc. udziałem w rynku również pozostaje w daleko w tyle za fińskim gigantem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Jest pierwszy zysk w historii