Jest szansa dla pomysłowych

Marta Bellon
opublikowano: 25-09-2009, 00:00

Kto — bez względu na płeć, wiek i doświadczenie — ma innowacyjny pomysł na biznes, może stanąć do rywalizacji o duże pieniądze.

Nawet 200 tys. euro do zdobycia w konkursie Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości

Kto — bez względu na płeć, wiek i doświadczenie — ma innowacyjny pomysł na biznes, może stanąć do rywalizacji o duże pieniądze.

Organizatorem jest fundacja Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP). Pomysł na biznes może mieć każdy, ale nie każdy ma wystarczającą determinację i odpowiednio duży portfel, żeby ideę wcielić w życie. AIP chce pomóc tym, którym brakuje motywacji lub funduszy. Organizuje konkurs dla studentów, naukowców, menedżerów i wszystkich tych, którzy mają pomysł na działalność gospodarczą. Liczy się tylko kreatywność i innowacyjność.

Polowanie na biznes

Konkurs o nazwie "Innowatorzy 2009 — preinkubacja i wsparcie kapitałowe dla innowatorów w AIP" jest współfinansowany przez Unię Europejską i składa się z kilku etapów. Żeby wziąć w nim udział, trzeba się zarejestrować za pomocą formularza dostępnego na stronie www.e-innowatorzy.eu. Pierwszy etap konkursu, w którym potencjalni biznesmeni nadsyłają swoje pomysły, to tzw. business hunting, czyli polowanie na najlepsze projekty biznesowe. AIP wybierze 150 najciekawszych projektów, a potem 50, które przejdą do następnej fazy. Ich autorzy będą mieli szansę sprawdzić swój pomysł w praktyce w ramach programu preinkubacji. Każdy projekt będzie szczegółowo analizowany, a następnie oceniany przez analityka finansowego i eksperta AIP. W tym samym czasie będzie też przygotowywany do realizacji, badane będą prawa do uzyskania własności intelektualnej i przemysłowej, zostanie także przeprowadzony audyt technologiczny.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Pomogą eksperci

Uczestnicy konkursu będą mogli skonsultowania się z doradcami, specjalistami, rzecznikiem patentowym i dopracowania swojego modelu biznesowego. Ta tak zwana preinkubacja ma sprawdzić nie tylko, czy pomysł da się przekształcić w rzeczywistą działalność gospodarczą, ale także zbadać, czy jego autor ma cechy i umiejętności przedsiębiorcy.

Będą też mogli wziąć udział w szkoleniu Akademii Innowacyjnej Przedsiębiorczości "Improve your Idea", które ma ich nauczyć myślenia strategicznego. Eksperci AIP dla każdego zakwalifikowanego projektu przygotują szczegółowy biznesplan.

— Na etapie preinkubacji beneficjenci dostaną możliwość nie tylko odbycia różnych szkoleń, ale także skorzystania z coachingu oraz mentoringu ze strony współpracujących z AIP doświadczonych przedsiębiorców i menedżerów — zapowiada Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes AIP.

W ostatnim etapie fundacja wybierze 24 firmy, które dostaną wsparcie kapitałowe do 50 proc. wartości przedsięwzięcia (sześć firm — do 200 tys. euro, 12 firm — do 100 tys. i kolejne sześć — do 50 tys. euro) i zostaną założone w warunkach chronionych, bez ponoszenia ryzyka.

Twórcy projektu "Innowatorzy" chcą, żeby firmy, które powstaną po zakończeniu konkursu, świetnie sobie radziły na rynku krajowym i rynkach zagranicznych, a także budowały dobrą pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej.

Zgłoszenia do konkursu AIP przyjmuje do 15 października. Patronami są m. in.: Grażyna Kluczyk, Marek Goliszewski i Martin Oxley, dyrektor generalny Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej.

Marta Bellon

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane