JM nie chce oddać Biedronki

Tadeusz Markiewicz
28-08-2002, 00:00

Mimo zapowiedzianej na IV kwartał sprzedaży udziałów w sieci pięciu hipermarketów Jumbo portugalska grupa Jeronimo Martins nie zamierza wycofywać się z polskiego rynku. Zachowa pozostałe obszary działalności — sklepy Biedronka i hurtownie Eurocash.

W Polsce Biedronka ma wiodącą pozycję na spożywczym rynku detalicznym i jest czołową marką rozpoznawalną przez 85 proc. polskich konsumentów. Wyłączenie hipermarketów Jumbo z obszaru działalności pozwoli Jeronimo Martins skoncentrować się na tych obszarach, w których zajmuje czołowe pozycje zarówno w Portugalii, jak i w Polsce — podała firma w komunikacie.

Grupa Jeronimo Martins sprzeda 5 hipermarketów Jumbo polskiemu oddziałowi holenderskiej Grupy Royal Ahold — Ahold Polska. Transakcja przyniesie Portugalczykom 20 mln EUR (ponad 80 mln zł). Pięć hipermarketów działa w Poznaniu (3), Bydgoszczy i Łodzi. Roczną wartość sprzedaży szacuje się na 75 mln EUR (ponad 300 mln zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Markiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / JM nie chce oddać Biedronki