Karen zniknął z rynku

KL
opublikowano: 02-02-2011, 00:00

Komputronik zakończył już rebranding salonów przejętych od Karenu. Pod nową nazwą poprawiły wyniki.

Komputronik zakończył już rebranding salonów przejętych od Karenu. Pod nową nazwą poprawiły wyniki.

Jeden z największych dystrybutorów IT otworzył właśnie kolejny salon franczyzowy. W ciągu ostatniego roku Komputronik uruchomił 12 punktów sprzedaży, zwłaszcza w mniejszych miastach. Firma poinformowała też, że zakończyła rebranding sklepów, które przejęła od sprzedanego w ubiegłym roku Karenu, dzięki czemu znacząco zwiększyły one przychody — nawet do 100 proc. w ciągu kilku miesięcy.

— Przez cały 2010 rok koncentrowaliśmy się na poprawie efektywności w kanale sprzedaży detalicznej. Dostosowywaliśmy liczbę i lokalizacje salonów własnych do popytu, żeby zminimalizować efekt kanibalizacji sklepów umiejscowionych w bliskim sąsiedztwie — mówi Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

Dzięki temu zarząd spodziewa się dalszej poprawy rentowności. W tym roku planowane są zmiany w sieci salonów Komputronik. Niektóre sklepy, które mieszczą się w mało popularnych centrach handlowych, zostaną zamknięte lub przeniesione do innych lokalizacji. W najbliższych miesiącach ma też powstać do 10 placówek.

Komputronik poinformował wczoraj również o współpracy z witryną Chip.pl. Będzie prowadził dla niej sklep internetowy na bazie swojego własnego sklepu.

360,68

mln zł Tyle wyniosły przychody Komputronika w I połowie roku fiskalnego 2010 (1.04-30.09). Spółka miała 2,6 mln zł zysku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane