Metalowe, z drewna, z recyklingu, o niestandardowych kształtach, pachnące, z wyświetlaczem, biometryczne, jednorazowym PIN-em, srebrne, złote, platynowe – to tylko kilka przykładów kart płatniczych z czasów, kiedy miała ona fizyczną postać. Obecnie coraz częściej jest schowana w aplikacji w telefonie. Karta powoli odchodzi do lamusa. Banki wciąż jednak przywiązują wagę do jej wyglądu, a ten, jak pokazuje nasz plebiscyt, wciąż może wzbudzać emocje. Już po raz drugi poprosiliśmy internautów o wybór karty z najciekawszym designem na rynku spośród 14 zgłoszonych przez banki.

Pierwsza trójka została wybrana na podstawie blisko 15 tys. głosów. Z głosowania wykluczyliśmy zgłoszenia wysyłane przez boty. Wprowadziliśmy też ograniczenie liczby głosów wysyłanych z tego samego IP w celu osiągnięcia sprawiedliwych wyników i wyrównania szans między dużymi i małymi bankami.
W tym roku internautom najbardziej przypadła do gustu karta płatnicza dla klientów indywidualnych zgłoszona przez Nest Bank. Design karty wpisuje się w najnowsze trendy: to minimalistyczny, dwukolorowy projekt z danymi prezentowanymi w pionie na rewersie karty. Wzrok przykuwa duży, czarny wykrzyknik pokryty lakierem 3D, który nawiązuje do nowej identyfikacji wizualnej banku.

Na drugim miejscu uplasowała się karta przedpłacona Mastercard z oferty SGB Banku. Głosującym spodobał się przedstawiony pionowo wizerunek zagrożonego wyginięciem wilka, na którego los bank chce uwrażliwić użytkowników – również tych najmłodszych, bo za zgodą opiekuna, mogą oni używać z karty. Wszystkie dane klienta zostały przeniesione na rewers karty.

Santander Bank Polska podobnie jak przed rokiem zajął trzecie miejsce w plebiscycie. Tym razem do konkursu zgłosił on kartę kredytową World Mastercard. To kolejna karta z pionowym układem na awersie i danymi przedstawionymi po drugiej stronie karty. Bank w trosce o osoby słabowidzące i niewidome zastosował szereg udogodnień – kontrastowe kolory, wypukłość na awersie i blind notch, czyli specjalne wcięcie ułatwiające korzystanie z karty.