Każdy może być VIP-em

  • Ewa Bednarz
opublikowano: 20-05-2013, 00:00

Nie trzeba być milionerem, żeby poczuć się wyjątkowym klientem banku

W niektórych instytucjach, żeby zostać VIP-em, wystarczy miesięczny dochód wysokości dwóch średnich pensji krajowych lub oszczędności na koncie, lokacie lub w funduszach inwestycyjnych, w które zainwestowało się za pośrednictwem banku.

None
None

Czasem wystarczy 50 tys. zł, czasem musi to być 100 lub 200 tys. zł. Większa kwota nie zawsze oznacza jednak, że oferowane usługi będą bardziej atrakcyjne. W niektórych bankach oferta Premium czy prestige niewiele się różni od bankowości prywatnej, w której wymogi kapitałowe są znacznie wyższe — czasem trzeba mieć co najmniej milion na koncie.

Poczuj się ważny

Niektóre korzyści z bycia klientem VIP:

Konto na preferencyjnych warunkach z pakietem dodatkowych usług Bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie Opieka osobistego doradcy Obsługa w komfortowych i zapewniających dyskrecję wyznaczonych strefach Indywidualna oferta kredytowa i depozytowa Nieoprocentowany limit zadłużenia w koncie osobistym Produkty inwestycyjne dedykowane tylko zamożnym klientom Bezpłatna ochrona ubezpieczeniowa Bezpłatny pakiet usług concierge Dedykowane karty kredytowe

Źródło: na podstawie ofert banków

1. Bank Pekao ofertę Bankowości Osobistej Premium kieruje do rodzin, deklarujących średniomiesięczne wpływy na ROR wysokości co najmniej 7,5 tys. zł lub których średnie saldo oszczędności w grupie kapitałowej banku wynosi 50 tys. zł. Bank oferuje zindywidualizowaną obsługę w wydzielonych strefach, wsparcie certyfikowanego doradcy i priorytetową obsługę telefoniczną. Klienci Bankowości Premium mogą również liczyć na specjalną ofertę produktów, a posiadacze Eurokont Premium i Premium Plus na opiekę Osobistego Concierge’a.

Do obu kont przypisany jest bezpłatny pakiet Ubezpieczeń Assistance. Obejmuje on: pomoc w podróży zagranicznej, pomoc medyczną w Polsce, pomoc w podróży samochodem w krajach UE, pomoc specjalisty w domu i tematyczny pakiet informacyjny. W planowaniu finansów VIP-ów wspiera Nawigator Inwestycyjny, dzięki któremu mogą przeanalizować indywidualne potrzeby i wybrać najlepsze sposoby realizacji celów.

2. VIP-em w Credit Agricole można zostać, jeżeli dysponuje się dochodami powyżej 10 tys. zł. Bogumiła Polak, dyr. departamentu rozwoju produktów, zapewnia, że bank przygotował ofertę, która pozwala na korzystanie z konta PROSTOoszczędzającego PREMIUM i wszystkich najważniejszych usług w jego ramach bez ponoszenia opłat.

Dodatkowym atutem oferty jest pakiet ubezpieczeń i karta debetowa MasterCard Platinum, która pozwala na bezpłatne wypłaty pieniędzy ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie. Karta umożliwia też udział w promocjach Klubu Rabatowego Credit Agricole i programie MasterCard Premium Clubs, dzięki któremu można korzystać z usług hoteli Accor oraz wypożyczalni samochodów Hertz w specjalnych cenach.

— Klientom VIP proponujemy usługi osobistego doradcy oraz atrakcyjniejsze warunki cenowe, np. niższe marże w kredycie hipotecznym. Z myślą o tej grupie przygotowujemy subskrybcje produktów strukturyzowanych, ponieważ właśnie osoby zamożne najaktywniej poszukują alternatywnych form inwestycji — mówi Bogumiła Polak.

3. W Multibanku dla VIP-ów specjalnie został utworzony Klub Aquarius. Warunkiem członkostwa w nim jest posiadanie MultiKonta Aquarius i spełnienie jednego z kryteriów depozytowych i dochodowych. Pierwszym jest posiadanie co najmniej 100 tys. aktywów w banku, drugim przynajmniej raz na 3 miesiące zasilanie konta, ale tak, żeby średnia miesięczna nie była niższa niż 5 tys. zł. Dla VIP-ów przeznaczone są pokoje klubowe, w których przy kawie lub herbacie można liczyć na dyskretną obsługę.

— Każdy z nich korzysta z indywidualnego doradcy, do którego może w każdej chwili zadzwonić na komórkę — podkreśla Bartosz Sawicki, menedżer ds. klientów zamożnych w MultiBanku i mBanku. VIP może negocjować ofertę, np. parametry kredytu czy oprocentowanie lokat. — Ma też dostęp do profesjonalnych narzędzi doradztwa inwestycyjnego, znanych dotychczas z oferty private banking. To usługa Aquarius Optymalne Inwestowanie, w ramach której planowanie finansowe odbywa się na podstawie preferencji i bilansu aktywów i pasywów klienta, a nie planów sprzedażowych banku – dodaje Bartosz Sawicki.

4. W Banku Millennium dla VIP-ów przeznaczona jest Bankowość Prestige. Mogą z niej korzystać osoby, które dysponują dochodami powyżej 10 tys. zł lub mają co najmniej 100 zł aktywów. Agnieszka Chorążewska-Wojtiuk, dyrektor odpowiedzialna za segment klientów zamożnych, podkreśla, że dla klienta Prestige szczególnie istotna jest rola osobistego opiekuna oraz komfort i dyskrecja, którą zapewniają wydzielone pomieszczenia. Oferta produktów i usług również jest szersza niż dla klientów bankowości detalicznej.

Obejmuje ona zarządzanie finansami, finansowanie oraz atrakcyjne formy lokowania kapitału w produktach oszczędnościowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Klienci Prestige mają do dyspozycji prestiżowe karty kredytowe, kredyty zabezpieczone aktywami, linie na zakup papierów wartościowych, kredyty odnawialne w koncie osobistym oraz kredyty gotówkowe i hipoteczne. W ramach platynowej karty kredytowej dostępny jest pakiet usług concierge, assistance, ubezpieczeniowy oraz programy rabatowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bednarz

Polecane