Kekemeke czyli lojalność w smartfonie

MEJ
opublikowano: 24-04-2015, 08:20

Kekemeke to aplikacja stworzona przez warszawski start-up Sellup. Jest to pierwszy pełny program lojalnościowy na smartfony, niezależny od platformy i branży w której działa firma go wykorzystująca.

Twórcy aplikacji i całego start-upu Tomasz Bucholc i Adam Zajdzik, wyszli z założenia, że programu lojalnościowe sa niezwykle przydatne i potrzebne, zwłaszcza w małych i średnich przedsiębiorstwach np. restauracjach, natomiast ich wykonanie jest niedogodne dla klienta. Zwykle bowiem opiera się je na pieczątkach przystawianych na kartonikach, przy czym za określoną ilość pieczątek otrzymuje się bonus np. dodatkowy darmowy napój w fast-foodzie czy obniżkę ceny na poszczególne produkty np. w perfumerii. Kartoniki, które giną lub szybko sie niszczą są też lekceważone przez klientów.

Programiści z Sellup postanowili wybrnąć z wykorzystywania pieczątek bez stosowania kodów QR - nie najbezpieczniejszych w przypadku urządzeń mobilnych - czy programów typu Foursquare, premiujących wielkie firmy z duża ilością punktów dystrybucji. Kekemeke - sama nazwa nic nie znaczy - jest przeniesieniem "kartonikowego" programu lojalnościowego na smartfon. Stosujące aplikację - najczęściej małe lub średnie przedsiębiorstwo - które działa na rynku klienta masowego umieszcza w niej "karty do programów lojalnościowych" i przyznaje elektroniczne pieczątki. Aby zapewnić anonimowość, stosowanie aplikacji nie wymaga podawania danych osobowych, rejestracji czy logowania. Firma np. mała restauracja - przyznaje "pieczątki", które trafiają na kartę lojalnościową, znajdująca się w aplikacji. Sellup sprzedaje aplikację w czterech wersjach (Cafe, Pro, VIP, Enterprise) różniących się poziomami wsparcia, ilością dedykowanych kart lojalnościowych wystawianych przez użytkowników i możliwością organizowania na podstawie kart własnych kampanii mobilnych

Obecnie Kekemeke obsługuje 330 punktów firmowych różnego typu firm w całej Polsce. Aplikacja znalazła się w finale konkursu na najlepsze rozwiązania start-upów Orange Fab; interesują się nią także zachodnie korporacje, ze względu na prostotę obsługi i działanie na wszystkich platformach mobilnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEJ

Polecane