Kellogg’s — do trzech razy sztuka

  • Wiktor Szczepaniak
19-03-2012, 00:00

Słynna firma przymierza się do wprowadzenia produktów śniadaniowych na polski rynek.

Amerykański koncern Kellogg’s w ciągu ostatnich kilkunastu lat dwukrotnie próbował już rozwinąć sprzedaż płatków śniadaniowych na polskim rynku. Nie udało mu się, bo jak twierdzą eksperci, produkty były zbyt drogie, a rynek wyrobów śniadaniowych był jeszcze za słabo rozwinięty. Wiele wskazuje jednak na to, że Kellogg’s, który jest jedną z największych marek spożywczych świata, się nie poddał.

W branży huczy od plotek, że amerykański koncern spróbuje w tym roku ponownie rozwinąć sprzedaż płatków śniadaniowych, a także innych wyrobów spożywczych na naszym rynku. Firma odmawia komentarza.

Wiadomo jednak, że jej polski oddział się uaktywnił — niedawno rozpoczęła się testowa sprzedaż mrożonych gofrów marki Goffels.

— Kolejna próba wejścia Kellogg’s na nasz rynek jest bardzo prawdopodobna, zwłaszcza że na rynku światowym znajduje się pod coraz większą presją ze strony marek sieci handlowych. Wejściu tej marki do Polski z pewnością będzie towarzyszyć mocna kampania reklamowa. Miałoby to korzystny wpływ dla rozwoju całego rynku płatków śniadaniowych — mówi szef znanej firmy spożywczej, pragnący zachować anonimowość.

Podkreśla, że Kellogg’s jest największym producentem płatków śniadaniowych na świecie, z udziałem rynkowym na poziomie 40 proc. Tymczasem w Polsce liderem rynku płatków jest obecnie koncern Nestle. Znawcy tematu zgodnie oceniają, że rynek zbożowych produktów śniadaniowych ma w Polsce spory potencjał.

— Z danych Nielsena wynika, że rynek płatków śniadaniowych w Polsce (z uwzględnieniem musli) jest wart już niemal 553 mln zł. Jego rozwój jest stymulowany m.in. coraz szybszym tempem życia Polaków, którzy poszukują zdrowych, ale też łatwych do przygotowania posiłków. Nie dziwi więc, że polski rynek cieszy się zainteresowaniem nowych graczy — mówi Anna Przedrzymirska, menedżer ds. public relations z firmy Sante, która jest liderem polskiego rynku musli.

Tymczasem, nie czekając na ruch ze strony koncernu Kellogg’s, znalazły się już w Polsce firmy handlowe, które na własną rękę sprowadzają z zagranicy i dystrybuują produkty śniadaniowe giganta. Należą do nich m.in. sieć Piotr i Paweł, a także Farutex, zaopatrujący sektor gastronomiczno- -hotelarski. W przyszłości import tych produktów może się jednak okazać zbyteczny, bo jak wiadomo Kellogg’s niedawno wybudował w Polsce (w Kutnie) zakład produkcyjny.

Zbożowy potentat

Wywodzący się z USA Kellogg’s jest jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych firm spożywczych na świecie. Wytwarza szeroką gamę produktów, w tym głównie śniadaniowych. Należą do niego takie marki, jak: Kellogg’s, All-Bran czy Nutri-Grain. Roczne obroty koncernu przekraczają 13 mld USD. Ma on zakłady produkcyjne w 18 krajach świata, ale jego produkty są obecne aż na 180 rynkach. Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kellogg’s — do trzech razy sztuka