KiK stawia na ekspansję

opublikowano: 01-11-2020, 22:00

Pomimo pandemii COVID-19 i problemów sektora handlu detalicznego spółka otworzy w tym roku kilkanaście sklepów.

Sieć dyskontów tekstylnych KiK w III kw. 2020 r. otworzyła 12 nowych sklepów w Polsce. Teraz szykuje się do uruchomienia kolejnych siedmiu, by w ostatnim kwartale rozwinąć sieć w sumie o kilkanaście punktów handlowych. Plan ambitny, zwłaszcza że w tle jest pandemia koronawirusa.

— Intensywna ekspansja KiK ma bezpośrednie przełożenie na liczbę klientów w sklepach — zwiększenie dostępności sieci wpływa bezpośrednio na powiększanie liczby klientów — mówi Robert Boguszewski, dyrektor generalny KiK.

Pytany o poziom odwiedzalności sklepów sieci i przychody w ostatnich miesiącach, odpowiada: „nie odnotowuję niczego niepokojącego”. Spółka dąży do tego, by na koniec 2020 r. zbliżyć się do 400 sklepów w Polsce. Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor zespołu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami w firmie Savills, zaznacza, że 2020 r. dla większości sieci handlowych nie jest czasem sprzyjającym ekspansji.

— Inwestycje, które obserwujemy, dotyczą przede wszystkim rozwoju internetowego kanału sprzedaży. Od początku pandemii widać jednak, że najniższe spadki odwiedzalności odnotowały parki handlowe oraz wolnostojące obiekty, np. dyskonty spożywcze. Sieci handlowe opierające sprzedaż głównie o tego rodzaju nieruchomościach, mają zatem podstawy, by być bardziej zdecydowane, jeśli chodzi o plany rozwojowe — komentuje ekspertka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane